۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۷۶۳۵۸۰

ساخت باغ وحش جدید در نزدیکترین نقطه به باغ وحش ارم؛ ماجرا چیست؟

ساخت باغ وحش جدید در نزدیکترین نقطه به باغ وحش ارم؛ ماجرا چیست؟
مدیرباغ وحش ارم از راه اندازی باغ وحش جدید در نزدیکی باغ وحش ارم انتقاد کرد.

قاسم محمدی مدیر باغ وحش ارم گفت: متأسفانه با وجود تمام تلاش‌های باغ وحش ارم در راستای رسالت و اهداف آن مدتی است برخی سازمان‌های مرتبط در حال صدور مجوز برای یک مجموعه نگهداری از حیوانات در نزدیکی مجموعه ارم هستند و با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین مراکز نگهداری از حیوانات، این موضوع صرف نظر نکرده و در حال تلاش برای رفع موانع هستند.

وی گفت: با توجه به عضویت بین المللی باغ وحش ارم الزامات قانونی حد فاصل مجاز بین باغ وحش‌ها حداقل ۲۵ مایل معادل ۴۰ کیلومتر است اما در خصوص باغ وحش جدید به این موضوع هم توجه نشده و امید است سازمان‌های مرتبط با صرف نظر از این موضوع و لغو صدور مجوز باغ وحش جدید، به توسعه اهداف آموزشی، حفاظتی و پژوهشی در باغ ارم توجه کنند.

همچنین پیمان محمدزاده دامپزشک باغ وحش ارم با اشاره به تبعات ایجاد مرکز حیات وحش در نزدیکی باغ وحش ارم گفت: این کار می‌تواند احتمال انتقال بیماری بین نشخوارکنندگان را افزایش دهد و مدیریت کنترل بیماری‌ها را هنگام پاندمی سخت‌تر کند و ضمن انتقال بیماری های مشترک اهداف حفاظتی آموزشی و پژوهشی را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته دامپزشک باغ وحش ارم ایجاد یک مرکز نگهداری از حیات وحش در پارک چیتگر حتی می‌تواند به منابع طبیعی آسیب برساند چرا که این کار نیازمند انجام ساخت و ساز‌هایی است.

برچسب ها: باغ وحش ارم ساخت
ارسال نظرات