۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۶۳۸۱۶
صدر الحسینی در گفت‌وگو با رسا:

نشست صلح غزه برای وقت کشی است و به نتیجه نخواهد رسید

نشست صلح غزه برای وقت کشی است و به نتیجه نخواهد رسید
تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا نشست صلح غزه را تنها برای وقت کشی و به دست آوردن عواید ذهنی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: نشستی بدون حضور حماس، با حضور آمریکای جنایتکار و اسرائیل کودک کش به صلح نخواهد انجامید.

رضا صدرالحسینی، تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا مذاکره بین کشورهای مدعی آتش بس را طبق پیش‌بینی‌ها شکست خورده ارزیابی کرد و گفت: دلیل اصلی این شکست حضور نداشتن طرف اصلی این مذاکره یعنی حماس بود؛ آیا آمریکایی که در ده ماه گذشته بیشترین حمایت‌ها و کمک‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و رسانه‌ای بین‌المللی را برای استمرار جنایات رژیم صهیونیستی انجام داده است می‌توانست در نشست با رژیم صهیونیستی که مسبب این نسل کشی است به نتیجه مثبت برسد؟

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در تأکید بر اینکه مذاکرات صلح به نتیجه نخواهد رسید افزود: حضور نداشتن حماس و شروط جدید رژیم صهیونیستی این مذاکرات را به شکست و بن بست رساند هر چند ادعا می‌کنند که این مذاکرات رو به جلو و موفقیت‌آمیز است اما هیچ تأثیری بر روی معادلات سیاسی و نظامی نگذاشته و نخواهد گذاشت؛ تداوم این جلسات نیز به جز صرف وقت و در حقیقت پر کردن صفحات خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و اقدامات بی‌نتیجه شرکت کنندگان این نشست، حاصلی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه حماس همیشه منتظر آتش بس عادلانه بوده است گفت: شروط رژیم صهیونیستی در حضور نیروهای نظامی در گذرگاه‌ها و سپردن گذرگاه مهم رفح به نیروهای فلسطینی غیر همسو با جبهه مقاومت، از شروطی است که حماس و دیگر جریانات مقاومت نخواهند پذیرفت.

صدر الحسینی تمام صحبت‌ها درباره مذاکره و برگزاری چنین مذاکراتی را برای وقت کشی و به دست آوردن عوایدی زائیده ذهن خودشان توصیف کرد و ابراز داشت: چنین کارهایی در وضعیت رژیم صهیونیستی و عواقبی که به دلیل انجام جنایات مختلف انجام داده است تأثیرگذار نخواهد بود.

تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا شهر زیر زمینی موشکی حزب الله شگفت انگیز ارزیابی کرد و گفت: این رونمایی شرایطی را پیش روی مقامات رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها به وجود آورده است که تاکنون نتوانسته‌اند تحلیل و موضع‌گیری دقیقی درباره آن داشته باشند.

وی افزود: حزب الله با ابتکار رونمایی از این شهر موشکی در زمان مناسب، توانست شراطی را پدید آورد که رژیم صهیونیستی را به بن بست راهبردی نزدیکتر کرد؛ ترس و اضطراب فراگیر در سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است و حزب الله با این کار خود ثابت کرد که حامی بسیار مناسب و مقتدری برای مردم لبنان است.

ارسال نظرات