۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۶۴۰۱۸
آیت الله صدیقی:

امیدوارم دولت چهاردهم بتواند به مردم خدمت کند و راه شهید رئیسی را ادامه دهد

امیدوارم دولت چهاردهم بتواند به مردم خدمت کند و راه شهید رئیسی را ادامه دهد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفته دولت گفت: دولت چهاردهم باید با مبانی فکری مرتبط با ولایت پرچم خدمت را در دست بگیرد و به همین خاطر خدمت به مردم از اولویت‌های اصلی‌اش محسوب شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در خطبههای نماز جمعه این هفته پایتخت که در مصلی امام خمینی (ره)، برگزار شد با توصیه خود و نمازگزاران به تقوا، یاد خدا، اجرای دستورات خداوند، انجام واجبات و ترک محرمات گفت: کسی که بر هوس خود پیروز شود، جلوی زیادهخواهی نفس را میگیرد. کنترل زبان، پاکی چشم، پاکی دست و آلوده نکردن زندگی به نجاست و گناه موجب میشود که آن فرد قهرمان شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند بنده‌ای چهل روز خود را خالص نمی‌کند مگر اینکه خداوند چشمه‌های حکمت را در او ببیند، خداترسی در او وجود داشته باشد و زبان او زبان دل باشد. در روایات و احادیث به شدت توصیه شده که بندگان خدا چهل روز پروردگار را عبادت کنند و اگر این عبادت با خلوص نیت همراه باشد سپس در این شرایط می‌توان گفت که قلب انسان نورانی خواهد شد و احساس سبک‌بال بودن به ما دست می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران راهپیمایی اربعین را راه سیر و سلوک برشمرد و ابراز کرد: کلمه اربعین از کلماتی است که برای اهالی سیر و سلوک و برای عارفان و صاحب‌دلان جایگاه خاصی دارد و لذا اربعین دارای قداست است. توصیه شده برای مناجات جمع ۴۰ نفره تشکیل شود و یا پیامبران الهی همیشه در اکثر اوقات برای عبادت خدا ۴۰ روز خلوت می‌کردند و یا توصیه شده وقتی مؤمنی از دنیا می‌رود اگر چهل مؤمن شهادت دهند که بدی از آن فرد ندیده‌اند خداوند گناهان فرد متوفی را خواهد بخشید.

وی افزود: راهپیمایی اربعین بدون بخشنامه و در یک فضای خودجوش با همه دلهایی که مجالست با سیدالشهدا در آنها وجود دارد و نسیم وجود امام حسین (ع) میوزد و دلهای عاشقان را با خود میبرد، برگزار میشود.

اربعین؛ مانور انتظار و اقتدار

آیت الله صدیقی با بیان اینکه از دولت و ملت عراق باید تشکر کنیم که در برقراری امنیت و مهمان‌نوازی واقعاً به خوبی درخشیده‌اند و در برگزاری این حماسه حسینی نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند. ادامه داد: از شما ملت که در این حماسه و رزمایش عظیم [راهپیمایی اربعین]، در این مانور انتظار و اقتدار که هم مردم و هم دولت در این مدت در آن نقش داشتند و این عظمت خلق شده است، سهیم هستید، باید تشکر ویژه کرد.

آیت الله صدیقی  نظام اسلامی، انقلاب، خون شهدا و میوه‌های شیرین را پدیده‌ای دانست که امام آن را کاشت و ما و شما امروز از میوه‌های آن بهره می‌بریم.

امام جمعه موقت تهران هفته دولت را به دولتمردان تبریک گفت و یاد و خاطره شهید جمهور را گرامی داشت و در ادامه ابراز داشت: این عظمتی که بعد از شهادت شهید رئیسی عزیز، شهید نورانی مظلوم و عاشق و شهید مردمی، شهیدی که ضربه دیده از شماتت زبان‌ها و قلم‌های تیز بود، اما این عظمتی که شما در تشییع جنازه شهید رئیسی دیدید، قابل توجه است. به گونه‌ای که ملاحظه کردید که در هر کشوری، وقتی رئیس جمهوری از دنیا می‌رود یا به دلیلی برکنار می‌شود مملکت دچار بحران می‌شود، اما در کشور ما اینگونه نشد.

شهید جمهور؛ رئیس جمهوری در تراز انقلاب 

آیت الله صدیقی با اشاره به ویژگی های شهید رئیسی تصریح کرد: شهید رئیسی رئیس‌جمهوری در تراز بود که ویژگی‌های ارزشمندی را خداوند به او داده بود. شهید رئیسی‌ خداباور، خدامحور و مردم‌دار بود و خود را خادم ملت ایران می‌دانست و اهل شعار دادن نبود و در عمل همه چیز را به اثبات می‌رساند. او عاشق بود و این عاشقی او را به فردی خستگی‌ناپذیر تبدیل کرد.

وی افزود: شهید رئیسی را باید یک عنصر متدین و مردمی و ولایت‌مدار و شجاع دانست. در این مدتی که پرچم خدمت به مردم را در اختیار داشت اثبات کرد که اولویت اصلی‌اش مردم است و حتی از خانواده و نزدیکانش عبور کرد تا به مردم خدمت صادقانه کند. چنین رئیس‌جمهوری از دست ما رفت و شاید هم ناشکری کردیم، او چراغ و چشمه و سایه‌بان و خیمه‌ای بود و وجودش خیال ما را آسوده می‌کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری اجازه نداد خلأ رئیس‌جمهور شهید احساس شود، خاطرنشان کرد: تدابیر مقام معظم رهبری انسجام و وحدت ملی را حفظ کرد و دولت سیزدهم در خلأ رئیس‌جمهور شهید توانست مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند و در نهایت انتخابات در نهایت آرامش و امنیت و رقابت برگزار شد البته باید از آقای مخبر هم تشکر کرد که مسئولیت دولت را به خوبی برعهده گرفت و امورات را به نحو مطلوب پیش برد.

انتخابات در اوج آرامش برگزار شد

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در مدت کوتاهی در حدود ۵۰ روز، مقدمات انتخابات [ریاست جمهوری] برگزار شد. انتخابات در اوج آرامش برگزار شد. همچنین هم مجلس خبرگان افتتاح شد و هم مجلس دوازدهم کار خود را شروع کرد. این کارهای بزرگ هر کدام‌ِشان بر دوش یک دولت سنگینی می‌کند که در نهایت آرامش، امنیت، صحت و سلامت برگزار شد و این نیست مگر آن جمله‌ای که حضرت امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند.

وی با اشاره به تشکیل دولت جدید اظهار داشت: این دولت جدید در نهایت همکاری با مجلس تشکیل شد و امیدوارم که بتواند به مردم خدمت کند و راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور جدید باید در مسیر ولایت و خدمت به مردم گام بردارد، اذعان داشت: دولت چهاردهم باید با مبانی فکری مرتبط با ولایت پرچم خدمت را در دست بگیرد و به همین خاطر خدمت به مردم از اولویت‌های اصلی‌اش محسوب شود. برخی رؤسای جمهور از مسیر ولایت و خدمت به مردم خارج شدند و نتیجه‌اش آن شد که بعد از گذشت سال‌ها علاقه مردم به آنها کاسته شده است.

حمیدرضا شاکر
ارسال نظرات