۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۷۶۴۵۸۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

ما به تکلیف خود عمل کنیم، اسرائیل نابود شدنی است

ما به تکلیف خود عمل کنیم، اسرائیل نابود شدنی است
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه خدا تکمیل کننده تکلیف ما خواهد بود، گفت: ما تکلیفمان را عمل کنیم خدا تکمیل می کند. خدا انقلاب را تکمیل کرد، خدا دفاع مقدس را تکمیل کرد، خدا محور مقاومت را تکمیل کرده است و به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی معارفی شام شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان روایت الْحَسَنُ وَ الْحُسَینُ إِمَامَانِ قَاما أَوْ قَعَدا " گفت: امام حسن (ع) شش ماه پس از شهادت امام علی (ع) بنابر شرایطی اعلام جهاد کردند که متاسفانه سه اتفاق عجیب و غریب در آن عصر افتاد، اول اینکه مردمی که در لشکر امام در نخیله جمع شده بودند روحیه جهادی خود را از دست داده و اعلام خستگی از جنگ کردند و فرمانده هان نیز توزرد از آب در آمدند و به امام پشت کردند.

وی افزود: اتفاق دوم این بود که مردم عافیت طلب شدند و انفاق سوم حفظ ظاهر توسط معاویه بود که همه امور ظاهری اسلام را به خوبی رعایت می کرد و مردم او را تقدیس کردند تا جایی که او توانست نماز جمعه را چهارشنبه اقامه کند و هیچکس هم اعتراضی نکند.

سخنران محفل معارفی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه در چنین شرایطی تکلیف امام حسن (ع) قیام نیست، ابراز کرد: شرایط که تغییر کند تکلیف هم تغییر می کند مثل کسی که امروز ظهر نماز را ایستاده خوانده اما شب پا دردی می گیرد که ایستاده نمی تواند نماز بخواند پس باید نشسته نمازش را بجا بیاورد. امام حسن(ع) شجاعی هست که در جمل خودش را نشان داده است اما شرایط از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر پیدا کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار کرد: خداوند حافظ جایگاه ولایت است لذا امام حسن ابتدا تشخیص قیام و در ادامه با تغییر شرایط قعود می کند، نه اینکه امام مجتبی (ع) از جنگ با معاویه شانه خالی کرده باشد بلکه تاکتیک مبارزه را تغییر می دهد.

ما به تکلیف خود عمل کنیم، اسرائیل نابود شدنی است

وی افزود: همه شما خصوصاً جوانان را توصیه به مطالعه کتاب انسان 250ساله مقام معظم رهبری می کنم در آنجا می فرماید هر امامی با توجه به تغییر شرایط نوع تاکتیک مبارزه را تغییر می دهد، صلحنامه امام به گونه ای نوشته شده است که معاویه قبول نخواهد کرد و این بد عهدی در عرب بسیار نامطلوب است و می تواند اعتبار معاویه را بشکند و قدیس بودن او را از بین ببرد.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: معاویه عهدنامه را جلوی مردم پاره کرد و امام حسن مجتبی (ع) به نتیجه ای که می خواست رسید و قبل از شهادتش شخصیت معاویه را کشت و این نتیجه صلح امام مجتبی (ع) بود لذا امام حسین (ع) نیز ده سال با معاویه به جنگ نرم روی آوردند و معاویه به ظاهر قدیس رفت و یزیدی آمد که اطرافیانش از جمله مغیره می گوید یزید زیادی بی دین است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه شرایط در زمان امام حسن عافیت طلبی و در زمان امام حسین شهادت طلبی بود، بیان کرد: سرداران امام حسین (ع) بریر و زهیر و حبیب بن مظاهر هستند یعنی کسانیکه اگر هزار بار کشته و زنده شوند دست از امام خود بر نمی دارند، سرداران امام حسین سرداران ثابت قدم بودند.

وی ادامه داد: در مکتب ما ناامیدی وجود ندارد چرا که نتیجه ناامیدی شکست هست، ظاهرا امام حسین (ع) به نتیجه نرسیدند، گاهی از اول می گویند شما نمی توانید و به نتیجه نمی رسید مثلا در قضیه اورانیوم کشور ما را تحریم کردند اما جوانان ما به خود تکیه کردند و موفق شدند. حضرت آقا فرمودند "ما نمی توانیم "در مکتب ما راه ندارد و این درسی است که باید از سیره امام حسن (ع) بیاموزیم.

سخنران معرافی حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه وظیفه ما تلاش و خدا هدایت می کند، خاطرنشان کرد: شهید حسن باقری قفل بازکن جنگ ماست او مجاهدت کرد و خدا به او قوت داد و بگونه ای قفل جنگ بازکرد که فرماندهان ارشد جنگ انگشت به دهان مانده بودند، شهید طهرانی مقدم چند موشک را مهندسی معکوس کرد و پدر موشکی ایران شد.

ما به تکلیف خود عمل کنیم، اسرائیل نابود شدنی است

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز کرد: حضرت آسیه به تکلیف خود عمل کرد و خدا تکمیلش کرد یک نهی از منکر آسیه، موسی را نجات داد و در آینده یک امت نجات پیدا کردند. قاعده قرآنی که امام حسن مجتبی (ع) به ما آموخته همین موضوع می باشد که ما باید به تکلیف خود عمل کنیم و خدا تکمیل می کند.

وی تصریح کرد: امام حسن به نماز جمعه ای می رفت که به پدرش اهانت می کردند، سبط اکبر پیامبر (ص) باید صبر می کرد و قاعده قرآنی اینچنین هست که در مکتب ما شکست وجود ندارد و ما مامور به انجام وظیفه ایم نه کسب نتیجه.

سخنران محفل معارفی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه خدا انقلاب امام را تکمیل کرد، خاطرنشان کرد: صدام و داعش به درک رفتند. شک نکنید که آمریکا و اسرائیل هم به درک خواهند رفت چرا که امام به تکلیف خود عمل کرد.

وی ادامه داد: امام براساس شرایط تکلیفشان را از خدا خواستند و ما هم باید براساس شرایط به تکلیفمان عمل کنیم. این چشم و همچشمی ها پدر جامعه ما را در آورده است. امام حسن مجتبی (ع) به ما نشان آموختند در سخت ترین شرایط جامعه حسن بن علی به وظیفه اش عمل کرد و خدا آن را تکمیل و پشتیبانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان گفت: ما تکلیفمان را عمل کنیم خدا تکمیل می کند. خدا انقلاب را تکمیل کرد، خدا دفاع مقدس را تکمیل کرد، خدا محور مقاومت را تکمیل کرده است و به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

ارسال نظرات