۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۶۴۸۰۳
به همت اداره فرهنگی خواهران حرم حضرت معصومه صورت گرفت؛

تبیین جایگاه دختران در سیره امام رضا در محفل دختران بهشتی

تبیین جایگاه دختران در سیره امام رضا در محفل دختران بهشتی
پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به نقش پر رنگ زنانی مانند حضرت معصومه(س) که با هدایت های امام زمان خود علیه حکومت‌های ستمگر روشنگری و جهاد تبیین کردند، گفت: نقش بانوان در روشنگری علیه حکومت های ستمگر به قدری پر رنگ بود که حتی تبلیغات وسیع حکومتی هم نتوانست تأثیرگذاری آنان را کمرنگ کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، محفل دختران بهشتی این هفته با سخنرانی حجت الاسلام اکبر روستایی با موضوع «جایگاه دختران و بانوان در سیره امام رضا(ع)» در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام روستایی با اشاره به ارتباط امام رضا علیه السلام با خواهر گرامیشان حضرت معصومه سلام الله علیها و بهره ای که حضرت معصومه از علم امام رضا (ع) بردند گفت: امام رضا علیه‌السلام توجه ویژه ای نسبت به این بانو داشتند و در روایات آمده است که لقب معصومه را ایشان به حضرت داده اند.

وی با اشاره به اینکه امام رضا علیه السلام برای حضرت معصومه(س) مقام شفاعت را قائل شدند ، افزود: حضرت رضا(ع) دختران را به منزله رحمت الهی برای هر خانه می دانستند و توصیه می کردند دختران خود را فاطمه بنامید که هرگز فقر به این خانه ها راه پیدا نخواهد کرد.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به دو حدیث از امام رضا علیه السلام د رابطه با مقام حضرت معصومه(س) و ثواب زیارت ایشان گفت: زنان در طول تاریخ نقش پر رنگی در مبارزات علیه حکومت های ظالم داشته اند و حضرت معصومه سلام الله علیها نیز یکی از زنان تأثیرگذار تاریخ بودند که علیه حکومت ظالم عباسی دست به روشنگری و جهاد تبیین زدند.

وی به تلاش خلفای ستمگر اموی و عباسی برای تخریب چهره زنان تأثیرگذاری همچون حضرت زینب(س) و حضرت معصومه (س) با جعل احادیث اشاره کرد و افزود: نقش بانوان در روشنگری علیه حکومت های ستمگر به قدری پر رنگ بود که حتی تبلیغات وسیع حکومتی هم نتوانست تأثیرگذاری آنان را کمرنگ کند که نشان دهنده ظرفیت عظیم بانوان و دختران در اسلام است.

حجت الاسلام روستایی با بیان اینکه نقش مدیریتی بانوان در اداره منزل و تربیت نسل های آینده بر هیچ کس پوشیده نیست افزود: دختران و بانوان عفیف چراغ هر خانه هستند و خانواده حول محور بانوان است که شکل می گیرد و معنا پیدا می کند.

گفتنی است، دختران بهشتی ۱۲ تا ۱۷ ساله در این محفل که به میزبانی دختران محله بنیاد قم برگزار شد با مرثیه خوانی خانم عظیمی به عزادرای برای امام رضا علیه السلام پرداختند.

ارسال نظرات