۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۶۵۱۵۱
حجت الاسلام محمدی شاهرودی در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

گزارشی از اقدامات سازمان بسیج طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف

گزارشی از اقدامات سازمان بسیج طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: سازمان بسیج طلاب در بخش های مختلف علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ماموریت های مهمی دارد که تمام اینها یک هدف را دنبال می کند که آن نقش روحانیت در دفاع از انقلاب اسلامی اشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، با اشاره به فعالیت های این نهاد تشریح کرد: سازمان بسیج طلاب کشور در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی ماموریت دارد، سال گذشته در چند عرصه ما فعالیت های برجسته‌ای داشتیم، البته تمام اینها یک هدف را دنبال می کند که آن بخش «نقش روحانیت در دفاع از انقلاب اسلامی» است.

وی در رابطه با بحث فعالیت های گروه جهادی بسیج طلاب ابراز داشت: گروه های جهادی ما در بحث سازندگی، محرومیت زدایی، سیل، زلزله، کرونا، ارائه خدمات اجتماعی و ساخت غسالخانه تلاش بسیاری داشتند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در ادامه‌ تبیین فعالیت های جهادی این سازمان گفت: در عرصه فرهنگی که ما کارهای اردوی جهادی را در این بخش تعریف می کنیم، 2 هزار و 100 گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج جهاد سازندگی ثبت شده است؛ طلاب در بخش های مختلف سازندگی و محرومیت زدایی تلاش بسیار مضاعفی را در حال انجام هستند، البته ما در تمام گروه های جهادی یک روحانی را به عنوان عنصر فرهنگی معرفی می کنیم.

وی عنوان کرد: ما گروه های جهادی تبلیغی نیز داریم که در مناسبت های مختلف توسط سازمان بسیج طلاب و روحانیت اعزام میشوند و ماموریت شان بحث تبلیغ هست که در قالب طرح ملی جهاد تبیین که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری این گروه ها را تشکیل دادیم و کارهای فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی از وظایف اصلی این حلقه می باشد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اعلام آمار گروه جهادی تبلیغ و نحوه فعالیت این حلقه، افزود: بیش از ۳۰ هزار طلبه کار تبلیغی و تبیینی را در سراسر کشور انجام می دهند، بخش دیگر فعالیت های بسیج طلاب کشور در قضیه جهاد تبیین، جریان هدایت سیاسی هست که ما یک شبکه هادیان سیاسی شکل دادیم که بحمدالله حدود ۷ هزار الی ۸ هزار طلبه برادر و خواهر سازماندهی شده اند که ماموریت این افراد هدایت سیاسی و بصیرتی است.

وی با تشریح دیگر فعالیت های این سازمان در امور ورزشی تصریح کرد: ماموریت های بسیج طلاب برای حفظ انسجام و استحکام بخش دورنی سازمان ما قضیه جشنواره های ورزشی هست که پارسال بیش از ۲۰هزار طلبه در ۱۰ رشته ورزشی شرکت کردند که هزار و دویست و یکصد نفر به جشنواره ملی راه یافتند، امسال نیز ظرف ۲ ماه آینده در کل استان ها جشنواره ورزشی طلاب و روحانیون در ۸ رشته ورزشی شروع خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به حمایت سازمان بسیج طلاب و روحانیون از رساله ها و مقاله های طلاب، بیان کرد: حمایت از رساله ها، پایان نامه ها و مقالات مربوط به حل مسائل بخش های مختلف نظام مقدس اسلامی در حوزه های علمیه از ماموریت هایی است که تقویت و حمایت می کنیم.

وی همچنین به مسئله راهیان نور اشاره کرد و گفت: این اردوها در راستای تقویت روحیه جهادی و ایثار در طلاب عزیز بویژه طلبه های جوان انجام می شود؛ سال قبل ۲۲ هزار نفر از طلاب را اعزام کرده بودیم و امسال نیز برنامه ریزی انجام داده ایم که به استان ها ابلاغ خواهد شد؛ تا الان قریب به ۲ هزار طلبه در راهیان نور غرب کشور اعزام شده اند.

حجت الاسلام شاهرودی در ادامه فعالیت سازمان بسیج طلاب در بحث تربیت مبلغ راوی خبر داد و گفت: یک کاری را اخیرا انجام داده ایم و هم اکنون در استان سمنان در حال برگزاریست بحث تربیت مبلغ راوی هست، یعنی همه‌ کاروان های راهیان نور یک مبلغ دارند که در کنار مسائل تبلیغ به روایت گری هم مشغول می شود؛ در حال حاضر ۸۰ نفر از طلاب خواهر در استان سمنان با همکاری مؤسسه روایت سیره شهدا و مجموعه های دورن سپاه و بسیج آموزش دیده اند و امیدواریم این کار در دیگر استان ها نیز دنبال شود.

وی از برگزاری دوره های توانمندسازی جهاد تبیین و پیگیری مطالبات رهبری خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های توانمندسازی برای اساتید، طلاب و مدیران در بعد حوزه انقلابی، جهاد تبیین و پیگیری مطالبات امام خامنه ای نیز از اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

وحید نستوهی
ارسال نظرات