۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۶۵۲۳۵
مدیر مدرسه علمیه معصومه در گفت‌وگو با رسا:

توجه به مسائل جدید، گواه پویایی حوزه است

توجه به مسائل جدید، گواه پویایی حوزه است
حجت الاسلام قنواتی با اشاره به ورود حوزه های علمیه به مسائل مورد نیاز جامعه، آن را گواه بر پویایی حوزه دانست.

حجت الاسلام علی قنواتی مدیر حوزه علمیه معصومیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به شروع سال تحصیلی حوزه های علمیه، آن را به طلاب تبریک گفت و افزود: شروع سال تحصیلی همواره یک نشاط در میان طلاب ایجاد کرده که نویدبخش طرح ها و اولویت هایی در صحن تعلیم و تربیت حوزوی است که پویایی حوزه را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه نباید پویایی در عرصه های جدید به معنای کنار گذاشتن سنت های علمی و عملی گذشته باشد، بیان داشت: مسائلی مورد نیاز جامعه است که باید تأمین شود و اینکه حوزه شانه خود را زیر بار این مسئولیت قرار می دهد گواهی بر پویایی حوزه است.

حجت الاسلام قنواتی تأکید کرد: امروزه در بستر حوزه های علمیه مبحث شکل گیری دانش های تخصصی مطرح است که همواره مورد تأکید آیت الله اعرافی است؛ اگر تلفیق درستی بین عرصه جدید با فقه، اصول و حکمت حوزوی که قائمه حوزه های علمیه هستند، برقرار شود به پویایی بیشتر می انجامد. اگر توجه به رشته های جدید سبب غفلت از داشته های حوزوی شده و به مدرک گرایی و تکثرات بی ریشه منجر شود از پویایی کاسته می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات مبارک در عرصه های علمی در حوزه های علمیه با هدایت و ارشادات مراجع و بزرگان است که تحفظ بر سنت هایی گذشتگان را مورد تأکید دارند.

ارسال نظرات