۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۶۵۲۵۲
آیت الله علما:

استکبار جهانی در پی حذف و نابودی دین اسلام است

استکبار جهانی در پی حذف و نابودی دین اسلام است
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: با جنایاتی که امروز در غزه رقم خورده است، متوجه می‌شویم که استکبار جهانی در پی حذف اسلام است و می‌خواهد آن را نابود کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مصطفی علما استاد درس خارج حوزه علمیه قم در وبینار دوم سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: یکی از مطالب مهمی که از اوایل انقلاب و حتی قبل از آن مورد نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بود، کلمه وحدت بود. این کلمه بسیار کلمه با ارزشی است؛ چراکه هم قرآن کریم، هم پیامبر(ص) و هم در سیره اهل بیت(ع) به آن تاکید شده است.

وی افزود: آنچه که ما در انقلاب اسلامی از امام خمینی (ره) شاهد بودیم، این بود که ایشان از حق مسلم خود می‌گذشتند و به طلاب و علما سفارش می‌کردند که وحدت را در جهان اسلام حفظ کنند و آن را از بین نبرند.

آیت الله علما تصریح کرد: همچنین امت اسلامی شاهد بود که رسول خدا(ص) چگونه از حق و حقوق خود گذشتند و مسلمانان را جذب خود ‌کردند، بنابراین رویه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، رویه پیغمبر اسلام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله وحدت از قدیمی ترین مسائل مربوط به دین اسلام به حساب می‌آِید. شیخ طوسی که از علمای بزرگ به حساب می‌آمد، همواره میان مسلمانان اهل سنت و شیعه وحدت ایجاد می‌کرد. سید جمال الدین اسدآبادی در الازهر مصر هم مکاتبات و نامه نگاری های فراوانی انجام داد و برای حفظ وحدت کوشید. همچنین ارتباطات میان آیت الله بروجردی و شیخ شلتوت باعث ایجاد دانشگاه الازهر مصر شد.

آیت الله علما تصریح کرد: آنچه که از وضعیت جهان امروز استنباط می‌شود، این است که کشورهای غربی و استعمارگران با دین اسلام دشمن هستند و می‌خواهند آن را حذف کنند، بنابراین مسلمانان باید برای حفظ وحدت کلمه بکوشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام با اسرائیل در حال جنگ است، چرا که این رژیم منحوس قصد دارد به منابع طبیعی و انسانی که اطراف منطقه را فراگرفته است، تجاوز کند. باید گفت که مشکل مسلمانان، امروز تنها با وحدت رویه حل می‌شود.

وی در پایان گفت: با جنایاتی که امروز در غزه رقم خورده است، متوجه می‌شویم که استکبار جهانی در پی حذف اسلام است و می‌خواهد آن را نابود کند. بنابراین بر ما واجب است که وحدت را در جامعه اسلامی بیش از پیش گسترش دهیم و موارد اختلافی را کنار بگذاریم؛ چراکه راهی جز این پیش روی ما نخواهد بود.

ارسال نظرات