۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۷۶۵۳۶۲
حجت الاسلام و المسلمین فاضل خبر داد؛

تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت/تصویب درختواره نظام دانشی حوزه خواهران با ۳۰۰ رشته و گرایش

تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت/تصویب درختواره نظام دانشی حوزه خواهران با ۳۰۰ رشته و گرایش
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تربیت را مهم‌ترین مسئله و گمشده بشر در عصر حاضر دانست و گفت: تربیت باید متناسب با نیاز‌های جامعه و بشر لباس جدیدی بر تن کند ولی محتوا همان محتوای گذشته باید باشد که با شیوه‌های جدید ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل در آیین مشترک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) که صبح امروز در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، ضمن بیان اینکه حوزه‌های علمیه و تعلیم و تربیت تعطیلی ندارند، تربیت در عصر حاضر را مهم‌ترین مسئله و گمشده بشر دانست و گفت: تربیت باید متناسب با نیازهای جامعه و بشر لباس جدیدی بر تن کند ولی محتوا همان محتوای گذشته باید باشد که با شیوه‌های جدید ارائه می شود؛ حوزه‌های علمیه خواهران و همه کسانی که در عرصه تعلیم و تقویت فعالیت می‌کنند از سنگربانان خط مقدم هستند و باید با مقتضیات روز آشنا باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فاضل گفت: باید از سیره امام صادق(ع) در حکمرانی پیروی کنیم و این روایت درسی برای همه کسانی است که مسئولیت و وظیفه‌ای را به عهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در دنیای امروز تغییرات سریع اتفاق می افتد، تصریح کرد: اگر بخواهیم از این تغییرات فاصله بگیریم باعث عقب ماندگی می شود زیرا ما عهده دار نظام تعلیم و تربیت هستیم؛ با همکاری جامعه الزهرا(س) و دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری حوزه علمیه خواهران، نظام جامع تعلیم و تربیت تدوین شده تا بتوانیم متناسب با نظام جامع تعلیم و تربیت حرکت کنیم و درختواره نظام دانشی حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) با ۳۰۰ رشته و گرایش تأیید و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران در عرصه پژوهش فعالیت هایی در مجلات علمی تخصصی و علمی‌ - ترویجی داشته است، افزود: میزگردها، کرسی‌های آزاداندیشی، بهره‌مندی از همه خدمات شورای انقلاب فرهنگی و اخذ مجوز از پایگاه استنادی اسلام نتیجه اقدامات صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اقدامات حوزه های علمیه خواهران در عرصه تبلیغ، گفت: در گذشته تبلیغ به صورت سنتی و در داخل ایران بود؛ اما امروز وضعیت تغییر کرده است؛ سفر اربعین فرصت خوبی در این زمینه است و طلاب توانستند از این فرصت استفاده کنند. 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران طرح تعالی اربعین، تبدیل مدارس به قرارگاه‌های فرهنگی و ساماندهی هیئت امنای مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و بیان کرد: امیدواریم در سال جدید بتوانیم با برنامه و حمایت‌های شورای سیاست‌گذاری بیش از گذشته در راستای تحقق اهداف گام برداریم.

ارسال نظرات