۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۶۵۴۶۷
در جلسه مجمع نمایندگان طلاب مطرح شد؛

اهتمام مجمع نمایندگان طلاب به معیشت و مسکن حوزویان

اهتمام مجمع نمایندگان طلاب به معیشت و مسکن حوزویان
نمایندگان مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه به وضعیت معیشت طلاب و توجه مرکز خدمات به مسکن حوزویان اشاره و گلایه هایی داشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، چهارشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور نمایندگان طلاب در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به حادثه تروریستی در لبنان ابراز داشت: قصه تلخ در لبنان دلخوشی را از ما گرفت و دلها همه محزون هستند. بیش از چهار هزار زخمی و قریب به پانزده شهید آماری می باشد که بیان شده است. اولاً نفوذ را محور مقاومت خصوصاً جامعه ما باید جدی بگیرد؛ جان‌ما فدای رهبری که سال ها قبل بومی سازی امور فنی را فریاد زدند و قرارگاه خاتم آن را جدی گرفتند که چه بسا اگر جدی گرفته نمی شد در ایران امروز شاهد چنین وضعیتی بودیم.

وی با بیان اینکه جامعه جهانی باید از لحاظ حقوقی فروشنده پیجرها که قطعاً دستکاری شده را مورد بازخواست و پرونده آنها را در محاکم جهانی بگشاید، تصریح کرد: این عمل ضربه محکمی می‌خواهد که از تمام محور مقاومت باید پاسخ قاطعانه داده شود، دیدن تصاویر این‌ حادثه دلخراش و جانسوز بود لذا منتظر پاسخ قاطعانه هستیم.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما از باب نصیحت و دوستی به آقای رئیس جمهور عرض می کنیم وفاق ملی به معنای جمع کردن خوارج، دشمنان و مخالفین در کنار دوستان نیست.

وی افزود: این صحبت های حضرتعالی در مجامع بین الملل تحلیل می‌شود از حضرتعالی شایسته است قبل از اینکه برایتان تصمیم سازی کنند خودتان برنامه ریزی کنید، برخی از جواب ها را قبل از سوال بیان کردند که نشان می دهد پاسخ و سوالات از قبل تعیین شده بود.

گفتنی در ابتدای جلسه دو تن از نمایندگان طلاب دقایقی نکته نظرات، ایده ها و انتقادات خود را بیان کردند.

حجت الاسلام ابوالفضل فتحی نماینده طلاب زنجان با اشاره به رسیدگی به طرح هجرت ابراز کرد: از مسئولان طرح هجرت سوال میکنم برای جذب نخبگان چه کرده اید، تا به امروز خانه عالم های نیمه کاره هایی داریم که حتی برای یک دهه هم نمی توانیم روحانی دعوت کنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه مدارج علمی با چالش هایی روبه رو هستیم که الکترونیکی کردن را یا آموزش ندیده اند یا نمی‌خواهند کار به خوبی پیش برود، دانشجوی ما شش ماهه دفاع می کند و طلبه ما شش ماه فقط باید دنبال تصویب موضوع باشد.

حجت الاسلام فتحی تصریح کرد: برخی از کارهای مرکز خدمات قابل نقد است، چرا باید یک طلبه الزاما برای دریافت وام مسکن پایه هفت را گذرانده باشد. اسکان چه ربطی به پایه تحصیلی دارد.

در ادامه حجت الاسلام فلاحتی نماینده طلاب بابلسر گفت: حوزه های علمیه به برکت انقلاب رشد ویژه ای کرده اند که باید قدر این نعمت را دانست اما متاسفانه در برخی از زمینه ها از جمله مصرف گرا شدن طلاب عقب گرد داشته ایم.

وی افزود: در مباحث معیشت طلاب عملا اتفاق آنچنانی رخ نداده است، حوزه علمیه امکاناتی را مهیا کرده و طلاب مصرف گرا را تربیت می‌کند اگر حوزه می خواهد قدم بزرگی برای معیشت طلاب بردارد باید بگونه ای آنها را تربیت کند که در آینده بتوانند معیشت خود را هم فراهم کنند و به دنبال حق الزحمه تبلیغ توسط مدعوین نباشد.

 حجت الاسلام فلاحتی خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی به واسطه طلاب شکل گرفت اقتصاد این کشور هم باید توسط طلاب اسلامی شود، حوزه چه جایگاهی در اقتصاد اسلامی کشور چه نقش و جایگاهی دارد، اگر نقش دارد چرا هیچ عملکرد واضحی و روشنی را بیان نمی‌کند.

وی ابراز کرد: جلسات مجمع باید همانند یک زنجیره عمل کند یعنی جلسات منسجم برای انتقال تجارت نمایندگان به یکدیگر صورت بگیرد. مجمع نمایندگان باید هر روز در حال ارتقاء و بروز رسانی باشد.

ارسال نظرات