۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۶۵۷۸۶
نماینده‌ولی فقیه در لرستان: 

دستاوردهای دفاع مقدس باید برای نسل امروز تبیین شود

دستاوردهای دفاع مقدس باید برای نسل امروز تبیین شود
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه ناگفتنی های هشت سال دفاع مقدس پایان ناپذیر است، گفت: دفاع مقدس استمرار راه حسینی بود و دستاوردهای آن باید برای نسل امروز تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار با فرماندهان و مسئولان نظامی استان ضمن تبریک و تهنیت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به نیروهای مسلح و پیشکسوتان جهاد، جانبازان و خانوادههای آنان گفت: هدف دشمن از تهاجم به نظام نوپای اسلامی به محو نظام جمهوری اسلامی و تجزیه و جدا کردن قسمتی از این سرزمین و ایجاد آشوب بود.

نماینده‌ولی فقیه در لرستان افزود: مردم ما حماسه، ایثار و فداکاری رزمندگان را در کل کشور و استان هیچگاه فراموش نخواهند کرد و تاریخ کشور ما با شجاعت و دلاورمردی یک میلیون پیشکسوتان ایثار و جهاد و خانواده های آنان همراه است و ناگفتنی های هشت سال دفاع مقدس پایان ناپذیر است زیرا استمرار راه حسینی می باشد.

وی ادامه داد: ملت ما بعد از صبر زیاد و سلحشوری در دفاع مقدس بر قله ایثار و عزت ایستادند و ما از طرفی شکرگزاریم که این مقطع از دفاع مقدس را درک کردیم و از طرفی از خودمان شرمنده ایم که آن چهره های نورانی و فرشته گونه رزمندگان آن دوران را دیدیم و لایق نبودیم که به منزلت والای آنان نائل بشویم. 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به تفاوت دفاع مقدس با دیگر جنگ ها اظهارکرد: در دفاع مقدس همه اقشار مختلف از زن و مرد، پیر و جوان و در اصناف گوناگون جلوی دشمن ایستادگی و سنگر ها را به محراب عبادت تبدیل کرده بودند.

وی ادامه داد: تفاوت دوم فرماندهی امام راحل به عنوان حکیمی اندیمشند، فقیه، فیلسوف و عارف اخلاق و معنویت را در میان سطوح مختلف جامعه و رزمندگان گسترش داد و نتیجه آن دفاع و جهاد در راه حفظ نظام اسلامی و سرزمین عزیزمان ایران شد. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان دستاورد های دفاع مقدس گفت: حاصل دفاع مقدس هشت ساله دستاورد های بی نظیری بود که باید آن ها را برای نسل کنونی بیان کرد. 

وی گفت: آن دستاورد ها عبارت است از حفظ تمامیت ارضی و جدا نشدن یک وجب از این خاک سرزمین، آشکار شدن توانمندی ملت ایران به نحوی که می تواند استقلال خود را در همه زمینه ها با تکیه بر نیروی های انسانی این سرزمین حفظ کند، تکیه بر جوانانی که در جبهه حضور داشتند نشان می دهد که می تواند مسئولیت های مهم را پس از جنگ به آنان سپرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: از دیگر دستاوردها ایمن سازی شدن کشور و باور به اتکا توانمندی ها و فناوری های داخل کشور به نحوی که الان در تولید محصولات نظامی مشاهده می کنید به اندازه ای که همه گزینه های روی میز دشمن بی اثر شده است، الگوگیری محور مقاومت از دفاع مقدس از دستاوردهای دیگه ای بود که آن را در انصارالله یمن و حشدالشعبی عراق و حذب الله لبنان و تیپ های حیدریون و زینبیون مشاهده می کنیم، نهادینه شدن فرهنگ مقاومت به گونه ای که همین فرهنگ در میان جوانان این سرزمین نهادینه شد و کسانی که مانند شهید عجمیان و علی وردی تربیت شدند و نتیجه آن عبور نظام اسلامی از آشوب ها و فتنه های پس از جنگ تحمیلی در کشور بود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات