۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۶۶۵۳۶
در نشست جامعه روحانیت شیراز مطرح شد؛

تاکید جامعه روحانیت شیراز بر ترویج فرهنگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیت

تاکید جامعه روحانیت شیراز بر ترویج فرهنگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیت
نشست جامعه روحانیت شیراز با حضور آیت الله دستغیب و حجج اسلام والمسلمین دژکام و محمودی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نشست جامعه روحانیت شیراز با حضور آیت الله سید علی اصغر دستغیب، رئیس جامعه روحانیت شیراز، حجج اسلام والمسلمین دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و محمودی مدیر حوزه علمیه فارس و سایر اعضا به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

تاکید جامعه روحانیت شیراز بر ترویج فرهنگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیت

اشاعه فرهنگ اسلامی هدف نظام تعلیم و تربیت است
 
آیت الله سید علی اصغر دستغیب رئیس جامعه روحانیت شیراز در این نشست با اشاره به شهادت سید مقاومت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان حزب الله گفت: به فرموده رهبر انقلاب شهادت سید حسن نصرالله ما را عزادار نمود اما باید دقت کرد این عزاداری همانند عزا برا حضرت سیدالشهدا(ع) است.
 
وی افزود: نباید جلساتی که برای این شهادت ها برگزار می شود موجب یاس و افسردگی شود و باید در بیانات رهبر انقلاب در این زمینه تامل شود.
 
آیت الله دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نظام تعلیم و تربیت و ترویج معارف اسلامی در مدارس اشاره کرد و گفت: معلمان باید به شبهه های روز آگاهی پیدا کنند تا بتوانند پاسخگوی دانش آموزان باشند.
 
وی تاکید کرد: در گزینش معلمان باید دقت لازم صورت گیرد چراکه هدف نهایی اشاعه فرهنگ اسلامی در کشور است.
 

 تاکید جامعه روحانیت شیراز بر ترویج فرهنگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیت

مواضع دولت در مقابل عملیات وعده صادق 2 قاطع و شجاعانه بود
 
حجت الاسلام سید محی الدین طاهری در این جلسه با اشاره به شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله گفت: شهادت سید مقاومت ضایعه بزرگی بود و امت اسلام را عزادار کرد اما رژیم غاصب باید بداند که ترور رهبران مقاومت در حرکت رو به جلوی مقاومت اسلامی خللی ایجاد نمی کند و مسیر حزب الله محکم ادامه دارد.
 
وی با اشاره عملیات موشکی هوافضای سپاه در پاسخ به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی اظهارداشت: عملیات وعده صادق 2 اقتدار نیروهای مسلح ایران به خصوص سپاه پاسداران را به نمایش گذاشت و شاهد بودیم که چگونه موشک های ما سرزمین های اشغالی را زیر و رو کرد.
 
مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز افزود: این عملیات موشکی که در راستای انتقام از شرارت های رژیم خبیث اسرائیل صورت گرفت موجب غرور و شادمانی مسلمانان جهان شد.
 
وی تاکید کرد: البته باید بدانند که اگر بخواهند تهدیدات خود را عملی کنند و اشتباهی از آنان سر بزند پاسخ محکم ما منجر به نابودی این رژیم غاصب خواهد بود. 
 
دبیر جامعه روحانیت شیراز یادآور شد: در اینجا لازم است که از مواضع قاطع و شجاعانه رئیس جمهور و دولت ایشان نسبت به عملیات وعده صادق 2 تشکر کنیم.

 تاکید جامعه روحانیت شیراز بر ترویج فرهنگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیت

حجت الاسلام میثم همایی معاونت تهذیب حوزه علمیه فارس نیز در ادامه این جلسه در خصوص مسائل قرآنی گفت: بیش از ۹۵ درصد دانش آموزانی که جذب حوزه می شوند از لحاظ قرائت قرآن مشکل دارند، همچنین اقامه نماز جماعت در برخی مدارس برگزار نمی شود.
 
وی تاکید کرد: استفاده از طلاب و روحانیون طرح امین در جایگاه خود باید صورت گیرد.
 
حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس بر روی واژه نفوذ فرهنگی تاکید داشتند، در برنامه ریزی فرهنگی آموزش و پرورش همکاری های مطلوبی وجود داشته اما خطاب حضرت آقا ماموریت جدیدی را ابلاغ می کند امیدواریم مصادیق این نفوذ را در استان شناسایی کنیم و با تدبیر مقابله کنیم.

 تاکید جامعه روحانیت شیراز بر ترویج فرهنگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیتتاکید جامعه روحانیت شیراز بر ترویج فرهنگ اسلامی در نظام تعلیم و تربیت

ارسال نظرات