۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۶۶۵۴۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

ولایت مداری، مهم ترین ویژگی شهید سید حسن نصرالله بود

ولایت مداری، مهم ترین ویژگی شهید سید حسن نصرالله بود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مهم ترین ویژگی شهید سید حسن نصرالله را ولایت مداری دانست و گفت: سید حسن نصرالله در خطابه های خود با الفاظ زیبایی از ولایت فقیه صحبت می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی صبح امروز در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مردم فین کاشان در مشهد اردهال کاشان گفت: امامزادگان مدفون در ایران همه مورد احترام هستند، اما مقام آنها متفاوت است.

وی همه ائمه اطهار(ع) را نور واحد و دارای ولایت تکوینی دانست و افزود: امامزادگان مدفون در ایران اسلامی همه مورد احترام ما هستند، اما نمی‌توان رتبه این امامزادگان را همتراز یکدیگر دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به برخی از ویژگی‌های امامزادگان مدفون در ایران که مقام و رتبه آن‌ها از یکدیگر متمایز است، اشاره کرد و اظهار داشت: مقام نیابت نخستین وجه تمایز امامزادگان است از این رو حضرت سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) نائب خاص پدر بزرگوار خود بودند که به امر ایشان برای هدایت و رهبری مردمان کاشان و فین رهسپار این منطقه شد.

به گفته وی تبعیت و پیروی از ولایت یکی از مهمترین شاخصه‌های امامزادگان است و پیروی برخی از امامزادگان از جمله حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) از امام زمان خود آنها را تا ابد در تاریخ ماندگار و مورد محبت قلوب مومنین کرده است.

سخنران مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال کاشان هجرت و فقاهت را از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده امامزادگان است، گفت: علی ابن باقر(ع) به دلیل تبعیت از فرمایش امام خود برای رهبری و ارشاد شیعیان این منطقه از مدینه به دیار مومنان هجرت کرد و طی سه سال امام جمعه مردم کاشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی فرزند بلافصل بودن امام، مجاهد در راه خدا و نحوه شهادت این حضرت از دیگر ویژگی‌های علی ابن باقر(ع) دانست که سبب تمایز این امامزاده نسبت به دیگر امامزادگان است.

وی دعا برای پیروزی جبهه مقاومت و مبارزه رزمندگان حزب الله با دشمنان اشغالگر صهیونسیتی را تأثیرگذار دانست و با تأکید بر اینکه از دعا نباید غافل شد، گفت: در جنگ ۳۳ روزه حزب الله با اسرائیل، رهبر معظم انقلاب اسلامی خواندن دعای جوشن صغیر را توصیه کردند. 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مهم ترین ویژگی شهید سید حسن نصرالله را ولایت مداری دانست و گفت: سید حسن نصرالله در خطابه های خود با الفاظ زیبایی از ولایت فقیه صحبت می‌کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات