۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۶۶۱۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

شهدا گنجینه‌ای عظیم برای جریان فرهنگی و هنری هستند   

شهدا گنجینه‌ای عظیم برای جریان فرهنگی و هنری هستند 

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه شهدا گنجینه‌ای عظیم برای جریان فرهنگی و هنری هستند، گفت: از ظرفیت فرهنگ و هنر برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل نو استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، اعظم روانشاد، امروز در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره استانی فانوس با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از جشنواره‌های مهم و ارزشی در سطح ملی است، بیان کرد: استان لرستان در سال‌های اخیر درخشش‌های خوبی در این جشنواره داشته است و امیدواریم امسال هم نمایندگان خوبی در این جشنواره در سطح ملی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه با ریختن خون هر شهید جریان تازه‌ای در اسلام و انقلاب شکل می‌گیرد و پرچم‌ها بر زمین نمی‌ماند، افزود: با شهادت سیدعباس موسوی پرچم به دست سیدحسن نصرالله سپرده شد و بعد از ایشان نیز این پرچم بر زمین نمی ماند و به یاری خداوند حزب‌الله پیروز میدان است. 

وی با بیان اینکه توجه به رویکرد هنری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نکته مهم و اساسی است که بار‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: جشنواره فانوس نیز این منویات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شهدا را گنجینه‌ای عظیم برای جریان فرهنگی و هنری دانست و تاکید کرد: هرچقدر درباره شهدا کارهای فرهنگی و هنری و رسانه‌ای از ابعاد مختلف تولید شود، کم است.

روانشاد با اشاره به اینکه باید تلاش شود تولیدات فرهنگی و هنری درباره شهدا اثرگذار باشند، افزود: گفتمان ایثار و شهادت در میان نسل‌های سوم و چهارم انقلاب و بطن جامعه می‌تواند با ظرفیت هنر تبیین و نهادینه شود.

وی عنوان کرد: کار برای شهدا باید زیر ساخت همه برنامه‌ها و در رأس شاخص‌های اولیه قرار بگیرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات