۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۶۶۸۴۴
کارشناس بین الملل:

باید قبل از دیپلماسی قوی، دارای میدان قوی بود

باید قبل از دیپلماسی قوی، دارای میدان قوی بود
ملایری با بیان این که قدرتمند بودن در میدان نبرد، مهمتر از قدرت دیپلماسی است، تاکید کرد: اتفاق ضاحیه بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله نشان داد که دیپلماسی دیگر کارساز نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ملایری کارشناس بین المللی در همایش مبلغان استان قم که صبح امروز در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد با اشاره به پیام های عملیات وعده صادق 2 به جهان اظهار داشت: این عملیات بسیار موثر و تاثیرگذار بود و پیام های قدرت و برتری را به جهانیان؛ خصوصا ابرقدرت ها ارسال کرد.

وی افزود: اولین پیامی که به جهان از این عملیات صادر شد این بود که دیگر دوره بزن و دررو تمام شده و کسی که به ایران اسلامی تعدی داشته باشد با شدیدترین شکل جواب تجاوزات خود را خواهد گرفت.

کارشناس بین المللی بیان داشت: بعد از این که شهید اسماعیل هنیه در تهران ترور شد و ایران اسلامی تصمیم به انتقام گرفت، دشمنان سعی کردند که با دیپلماسی از تصمیم ایران جلوگیری کنند که متاسفانه تمرکز دولت چهاردهم بر اولویت دهی به دیپلماسی کار به جایی نبرد و دشمنان جبهه مقاومت دست به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان زد.

پیام قدرتمند عملیات وعده صادق 2 به ابر قدرت ها

وی افزود: اتفاق ضاحیه بیروت و شهادت سیدحسن نصرالله نشان داد که دیپلماسی دیگر کارساز نیست و آنچه مهمتر از دیپلماسی است موفقیت ما در میدان نبرد است؛ چراکه اگر کسی در میدان موفق و قوی نباشد در میدان دیپلماسی نیز نتیجه ای به دست نخواهد آورد.

ملایری دیگر پیام عملیات وعده صادق 2 را برهم زدن و فروریزی هیبت و قدرت ابرقدرت ها عنوان و ابراز کرد: اگر پدافندهای پیشرفته دشمنان در رهگیری موشک های پرتاب شده ایران اسلامی به سرزمین های اشغالی را بررسی کنیم می بینم که عملیات وعده صادق 2 از چه اهمیت و تاثیری برخوردار است که دنیا را متحیر کرد.

کارشناس بین المللی بیان داشت: عظمت قدرت ایران اسلامی مرزهای جهان را درنوردیده و خداوند قدرت و قوت و هیبت و ترس از ایران اسلامی را در دل های دشمنان انداخته است و امروز ایران اسلامی توانسته در برابر چندین قدرت اتمی ایستاده و پوزه آنان را به خاک بمالد.

وی افزایش توان بازدارندگی ایران اسلامی را یکی دیگر از پیام های عملیات وعده صادق 2 دانست و ابراز کرد: امروز تمامی سناریوهای رژیم صهیونسیتی برای حمله به ایران در پاسخ به عملیات وعده صادق 2 کنار گذاشته شد و حتی دولت آمریکا پیشنهاد پرداخت غرامت به رژیم صهیونسیتی برای صرف نظر از حمله به ایران اسلامی را داد.

ملایری خاطرنشان کرد: هیچ کشوری به جز ایران اسلامی نتوانسته در مقابل آمریکا ایستادگی کند و امروز ایران اسلامی توازن قوا میان ایران و آمریکا را از میان برداشته است؛ چنانکه امروز رژیم صهیونسیتی که سگ هار آمریکاست هر روز زیر ضربه ایران اسلامی و جبهه مقاومت قرار می‌گیرد.

وی تزریق روحیه امید به جبهه مقاومت را از جمله پیام ها و نتایج عملیات وعده صادق 2 دانست و بیان داشت: باوجود شهادت شهید سیدحسن نصرالله و قبل از ایشان شهادت شهید اسماعیل هنیه، روحیه جبهه مقاومت تضعیف شد اما با اجرای عملیات وعده صادق 2 و اقامه نماز جمعه هفته گذشته تهران توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحیه ها در جبهه مقاومت را تقویت و ترمیم کرد.

شهادت نصرالله نشان داد که دیپلماسی دیگر کارساز نیست / عملیات وعده صادق ۲ هیبت ابرقدرت‌ها را فرو ریخت

باید قبل از دیپلماسی قوی، دارای میدان قوی بود

کارشناس بین المللی با اشاره به رابطه دیپلماسی و میدان تاکید کرد: قطعاً هیچ دیپلماسی قوی بدون دیپلماسی میدانی قوی کار به جایی نخواهد برد و تجربه کافی ایران اسلامی در گذشته ثابت کرده است که دیپلماسی قوی در صورت اخلال در میدان، ثمری نخواهد داشت و باید قبل از دیپلماسی قوی، دارای میدان قوی بود.

وی افزود: اگر کمی گذشته را مرور کنیم به یاد می آوریم که بعد از عملیات وعده صادق ۱ مواضع بسیاری از کشورها همچون آذربایجان، نسبت به ایران اسلامی تغییر کرد و قبل از وعده صادق 2 که دیپلماسی مطرح شده و انتقام به تاخیر افتاد، دوباره ایران را تهدید کرد؛ اما بعد از عملیات وعده صادق 2 مواضع بسیاری از کشورها همچون عربستان سعودی تغییر قابل توجهی داشت. 

پیام محمدجواد ظریف در شهادت سیدحسن نصرالله در شأن دیپلمات جمهوری اسلامی ایران نبود

ملایری با اشاره به پیام محمدجواد ظریف درباره شهادت سیدحسن نصرالله اظهار داشت: در پیام ظریف هیچ اشاره ای به جایگاه ایران اسلامی در برخورد با رژیم صهیونسیتی نشد که متأسفانه این مسئله در شأن دیپلمات جمهوری اسلامی ایران نبود.

کارشناس بین الملل تاکید کرد: اگر دیپلماسی فشل بر کشوری حاکم شود، امنیت ملی کشورها خدشه دار شده و با پالس های منفی ارسالی به دشمنان، آنان را برای حمله به کشور مورد نظر جسورتر خواهد کرد تا به تأسیسات کشور مورد نظر حمله کرده و مسئولان آن را ترور کنند.

ارسال نظرات