۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۷۳۶۸
حجت الاسلام والمسلمین دژکام:

وجود کاستی ها نباید کار علمی در حوزه را کم رنگ کند

وجود کاستی ها نباید کار علمی در حوزه را کم رنگ کند
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: علمای ما در شرایط معیشتی سختی که داشتند کار عملی خود را تعطیل نکرده و با مشقت های های زیادی از این مکتب محافظت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در نشست سالانه هیئت امنای حوزه علمیه خواهران فارس، گفت: کار علم آموزی در حوزه های علمیه در هر شکلی و با هر وضعیتی باید ادامه پیدا کند و مشکلات و کاستی ها نباید موجب شود طلاب درگیر این موضوعات شوند بلکه باید به امور علمی خود مشغول باشند.

وی افزود: شهید آیت الله ربانی شیرازی یک الگوی کار علمی برای طلاب و اساتید ما است چراکه ایشان در 57 سال عمر با برکت خود 18 جلد وسائل الشیعه و 40 جلد بحارالانوار را تصحیح و چاپ کردند، آن هم در شرایطی که در زندان دژخیمان به سر می برد.

امام جمعه شیراز یادآور شد: علمای ما در شرایط معیشتی سختی که داشتند کار عملی خود را تعطیل نکرده و با مشقت های های زیادی این مکتب را حفظ کردند.

وی افزود: آیت الله خویی در خصوص ارزش کار آیت الله ربانی شیرازی فرمودند ایشان روزی 5 ساعت به عمر من افزود چراکه مراجعه علما را به کتب روایی را تسهیل کرد.

عضو شورای عالی حوزه فارس اظهار داشت: علیرغم اینکه وضعیت ما مطلوب نیست، اما باید شکرگزار باشیم، چراکه وضعیت حوزه های ما نسبت به علمای گذشته خیلی بهتر است.

وی اضافه کرد: علمای بزرگ ما این چنین تلاش کرده اند برای حفظ مکتب و این باید برای طلاب و اساتید و مدیران حوزه الگو باشد و امروز جهان تشیع در مقابل همه دنیا عزتمند و قدرتمند شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ابراز کرد: مدیر حوزه علمیه خواهران فارس بسیار تلاش گر و خدوم بوده و با جدیت پیگیر امور طلاب و حوزه علمیه هستند، برای حوزه باید بذل وسع کرد و هرچه توان داریم برای حوزه علمیه بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جبهه مقاومت اسلامی گفت: اینکه رهبر انقلاب بر پیروزی جبهه مقاومت تاکید کردند یعنی قطعا ما پیروز هستیم چراکه هرچه در توان داشتیم برای دین و ایمان خود به میدان آورده ایم. 

امام جمعه شیراز اظهارداشت: ما امروز در عرصه نبرد ایمان در مقابل کفر هستیم و باید در این صحنه با جدیت و ایستادگی قدم بر داریم و خدا هم وعده پیروزی داده است.

وی افزود: امت مسلمان و مردم شریف ما امروز هرچه که دارند برای جبهه مقاومت بذل کرده اند و شاهد کمک های اقشار مختلف مردم به لبنان و غزه هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شکوه و عظمت دنیای اسلام در حال احیا شدن است و این بار با مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی میدان دار است و شاهد جهانی جدید با تمدن اسلامی خواهیم بود.

وی افزود: این که رهبر انقلاب فرمودند ما در پیچ تاریخی هستیم یکی از مصادیق آن این است که نماز جمعه ای با حضور چند میلیون نفر پشت سر مرجع تقلید شیعه اقامه می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: در مسیر انقلاب اسلامی و احیای تمدن اسلامی ما باید محکم ایستادگی کنیم و خداوند لطف خواهد کرد و ما پیروز این میدان هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: طلاب خواهر امروز وظیفه دارند پیام دینی و انقلابی را به متن جامعه منتقل کنید تا همه آگاهی پیدا کنند و کسی عقب نماند هرچند امروز اقبال مردم دنیا به شیعه و عقیده حق ما زیاد شده است.

ارسال نظرات