۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۶۸۰۳

تمبر حقوق بشر در تبریز رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه میلاد رسول صلح و دوستی و سالروز اخلاق و مهرورزی از تمبر حقوق بشر در تبریز رونمایی شد.
تمبر حقوق بشر تمبر حقوق بشر تمبر حقوق بشر تمبر حقوق بشر


به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، در آستانه میلاد حضرت رسول اکرم و فرخنده ساروز مولود رئیس مذهب جعفری، امروز با حضور جمعی از همیاران حقوق بشر دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی از تمبر حقوق بشر در تبریز رو نمایی شد.

بنا بر این گزارش، تمبر بزرگداشت جهانی حقوق بشر، اولین تمبر با این موضوع پس از انقلاب است که با تأکید بر این‌که اسلام نیز منادی شعار جهانی شصتمین سالگرد جهانی حقوق بشر یعنی" کرامت و عدالت و حقوق بشر برای همه" است.

وحید کاظم زاده، دبیر منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی در مراسم رونمایی از این تمبر با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ تمبری با عنوان حقوق بشر چاپ نشده بود، افزود: این تمبر از طرف دفتر مرکزی کمیسیون حقوق بشراسلامی، طراحی شده و در شورای عالی تمبر نیز تصویب و عبارت روی تمبر هم با شعار شصتمین سالگرد حقوق بشر چاپ شد که با فرهنگ اسلامی ما نیز همخوانی دارد.

وی افزود: در فرهنگ و تمدن ایرانیان، قرن ها پیش سوابق برجسته ای از اهتمام به حقوق بشر ثبت شده که آنگونه که بسیاری از محققین و مراجع ذیصلاح تاکید نموده اند بر اینکه منشور حقوق بشر کوروش فرمانروای برجسته ایران باستان ، اولین منشور حقوق بشر در در تاریخ بشری است.

دبیر منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی افزود: پس از ظهور اسلام نیز متفکرین ایرانی تلاش ویژه ای معمول داشته اند تا درک درستی از منابع غنی اسلامی برای ارتقای جایگاه انسانی و پیشبرد کرامت و حقوق آحاد بشر بدست آورده و رعایت عملی آن را ترویج کنند.

کاظم زاده ادامه داد: ایران در جهان معاصر از جمله کشورهایی است که در زمان تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر در سازمان ملل حضور داشته و از جمله نخستین امضاء کنندگان آن بوده است و طی یکصد سال اخیر انقلاب مشروطه در آغاز قرن بیستم و انقلاب اسلامی در سال 1357 شمسی دو خیزش وسیع مردمی هستند که ملت ایران با جانفشانی های بسیار برای تحقق آزادی، استقلال و رعایت کرامت انسانی در عین تحکیم معنویت و عدالت آفریدند.

وی با اشاره به این‌که ایران پیشتاز دفاع از حقوق بشر در جهان بوده ادامه داد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک فصل به حقوق ملت اختصاص یافته است و جمهوری اسلامی ایران یکی از بانیان تدوین اعلامیه حقوق بشر در اسلام مصوب سازمان کنفرانس اسلامی در سال 1369 نیز می باشد.

به گفته دبیر منطقه شمالغرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی تمبر بزرگداشت جهانی حقوق بشر که اولین تمبر این موضوع پس از انقلاب اسلامی است، همزمان اخیرا در تهران رونمایی شده و در آستانه میلاد رسول صلح و دوستی و مهروزی حضرت ختمی مرتبت و مولود فرخنده رئیس مذهب جعفری منادی حقوق انسانها و سالروز اخلاق و مهرورزی از تمبر حقوق بشر در تبریز نیز رو نمایی می شود.

بنابر این گزارش، کاظم زاده افزود: با توجه به این‌که مرسوم است پس از رونمایی از چنین تمبرهای ملی معمولا در استان ها نیز برنامه هایی برای آشنایی مخاطبین با ابعاد تمبر مزبور از حیث هنری و محتوایی برگزار می شود و کاور هنری تمبر شامل کارت پستال تمبر، پاکت مزین به طرح هنری تمبر و جلد ویژه آن با همت عالی به فروش می رسد تا بدین طریق پیام فرهنگی آن در سراسر کشور و حتی در گستره جهانی توزیع می شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان در سراسر کشور و استان های شمالغرب کشور می توانند تمبر حقوق بشر را از ادارات پست خریداری و یا سفارش خرید را به دفتر مرکزی کمیسیون حقوق بشر اسلامی و یا دفتر منطقه شمالغرب واقع در تبریز خیابان پاستور جدید دوم منعکس کنند./935/د102/س

ارسال نظرات