۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۶۸۵۶

هم اندیشی انجمن های علمی پژوهشی مدرسه عالی بنت الهدی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هم اندیشی انجمن های علمی پژوهشی مدرسه عالی بنت الهدی با هدف بررسی آسیب های پیش رو و ارائه راهکارهای مناسب برگزار شد.
خواهران طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هم اندیشی انجمن های علمی پژوهشی مدرسه عالی بنت الهدی با حضور معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه عصر امروز دهم اسفندماه در حسینیه این مدرسه عالی برگزار شد.

مسؤولان انجمن های علمی پژوهشی مدرسه عالی بنت الهدی به همراه اساتید راهنما با ارائه گزارشی از فعالیت های انجمن های علمی پژوهشی در این هم اندیشی، آسیب های پیش روی انجمن ها را بررسی کرده و به ارائه راهکارهای موجود در برابر این آسیب ها پرداختند.

در بخشی از این هم اندیشی، حجت‌الاسلام سید حیدر طباطبایی از اساتید حوزه علمیه قم و استاد راهنمای انجمن تفسیر و علوم قرآن در سخنانی با اشاره به جایگاه انجمن های علمی پژوهشی در حوزه های علمیه، گفت: برای فعالیت های پژوهشی کارهای ستادی و کلانی انجام شده و ابزارهای تشویق مناسب مهیا شده است.

وی در ادامه بر انجام فعالیت های آموزشی توأم با فعالیت های پژوهشی تأکید کرد و افزود: دانش پژوهی که وارد جامعة المصطفی می شود باید علاوه بر فعالیت های آموزشی برخی فعالیت های پژوهشی را نیز به عهده بگیرد.

استاد حوزه علمیه قم خواستار اعطای اختیارات لازم به طلاب حوزه های علمیه شد و با بیان این‌که انجمن های طلاب و دانشجویی در فعالیت های خود آزاد هستند، خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی در حوزه فعالیت خود، خارج از دستورات و فرمایشات فعالیت های خود را پیگیری کنند تا بازخوردگیری مناسبی صورت گیرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام جعفر علمی، معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه با بیان این‌که در کلیه مراکز آموزشی و در سطوح مختلف، بخشی از کارهای آموزشی در کلاس ها انجام می شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم تعلیم و تربیت را تنها در کلاس ها محدود کنیم، دانش پژوه از توانایی های کامل و بایسته ای برای انجام وظایف برخوردار نخواهد شد.

وی بر فضادادن به فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای پرورش هرچه بهتر دانش پژوهان تأکید و با مناسب ارزیابی کردن فعالیت های انجمن پژوهشی در این راستا خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی در فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز انجمن های پژوهشی تلاش می کند.

گفتنی است، مسؤولان انجمن های علمی پژوهشی مطالعات زنان، ادبیات عرب، تفسیر و علوم قرآن، فلسفه و کلام، فقه و اصول و زبان و ادبیات فارسی مدرسه عالی بنت الهدی در این هم اندیشی به تشریح فعالیت های انجمن خود پرداختند. /920/پ202/ص
ارسال نظرات