۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۷۶۸۹۷

گزارشی از سفر دو روزه نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به شهرستان ایرانشهر

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز هفته وحدت، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان سفری دو روزه را به شهرستان ایرانشهر برای شرکت در گردهمایی ها و نشست های علمای شیعه و سنی، سران طوایف و معتمدین و دیدار با اقشار مختلف این شهرستان آغاز کرد .
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان همزمان با آغاز هفته وحدت، سفری 325 کیلومتری را به سمت جنوب استان و شهرستان ایرانشهر آغاز کرد و در مدت 2 روز اقامت در ایرانشهر در برنامه های مختلفی حضور یافت و به سخنرانی پرداخت .

بصیرت مردم شیعه و سنی استان معادلات دشمنان در گسستن وحدت بین مردم را بر هم زده است

اولین برنامه این سفر دو روزه، جشن همدلی و اتحاد بود که با حضور علمای تشیع و تسنن، معتمدین و سران طوایف شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان در مسجد فاطمه الزهراء (س) اهل سنت ایرانشهر برگزار شد .

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تبریک ولادت رسول گرامی اسلام ( ص ) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: وجود نازنین رسول اکرم (ص) باعث از بین رفتن ظلم، ستم، جاهلیت و تندرویی شد و پیامبر اسلام (ص) درس خوب زیستن را به بشریت آموخت .

وی، با بیان اینکه، دشمنان ایران اسلامی از وحدت بین مردم ما هراس دارند، گفت: هوشمندی، آگاهی و بصیرت مردم شیعه و سنی استان بخصوص علماء، معتمدین و سران طوایف در این منطقه به گونه ای است که تمام معادلات دشمنان را در گسستن وحدت و انسجام بین مردم بر هم زده است .

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، از مردم شهرستان ایرانشهر، بعنوان مردمی خونگرم و ولایتمدار یاد کرد و افزود: تعامل بین مسؤولان دستگاههای اجرایی و امنیتی و مردم خصوصاً علماء، معتمدین و ریش سفیدان باعث رشد و شکوفایی منطقه می شود .

مولوی عبدالصمد کریم زایی: ما مردم اهل سنت استان پیرو رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستیم

مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه مسجد الزهراء(س) اهل سنت ایرانشهر، نیز در این نشست با تبریک هفته وحدت و خیر مقدم به نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اسلام محمدی (ص) است و ما افتخار می کنیم در کشوری زندگی می کنیم که احکام اسلامی بر آن حاکم است .

وی، با اشاره به اینکه، توجه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به این منطقه موجب عمران و آبادانی این نقطه از میهن اسلامی مان شده است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری تأکیدات زیادی در حل مسائل و مشکلات مردم داشته اند و دارند و و اعلام کردند هیچ کس حق ندارد که مسائل تفرقه انگیز را مطرح کند و این برای ما افتخار است .

مولوی کریم زایی، تصریح کرد: ما مردم اهل سنت این استان پیرو رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستیم و با مسؤولان همفکر می باشیم و برای اعتلای نظام اسلامی گام بر می داریم و در خط نظام اسلامی و رهبری و پیرو دستورات مقام معظم رهبری از کیان کشورمان دفاع می کنیم .

وی، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام نمی خواهند بین ما مردم اهل سنت و شیعه وحدت باشد اما آنها کور خوانده اند و بدانند که ما سربلندی خودمان را در وحدت بین یکدیگر می دانیم .

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر، همچنین با تقدیر از توجه و خدمات نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، گفت: ایشان توجه زیادی به مسائل اهل سنت دارند و ما از وی ممنون هستیم .

دیدار با خانواده شهید « ولی فتح مرادی » از شهدای عرصه وحدت در ایرانشهر

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در اولین شب از هفته وحدت با خانواده شهید «ولی فتح مرادی» از شهدای عرصه وحدت در ایرانشهر که در حادثه تروریستی پیشین به شهادت رسید، دیدار کرد .

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، در این دیدار با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وحدت خصوصاً شهید مرادی، فرمانده سپاه ایرانشهر، بیان داشت: امروز که ما خدمت شما خانواده شهید عزیز مرادی آمده ایم خوشحالیم از اینکه سرکرده گروهک وابسته به دشمنان ایران اسلامی به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده است .

امام جمعه زاهدان، تصریح کرد: در حالی که از سرکرده این گروهک تروریستی شش سرویس جاسوسی غیر اسلامی و اسلامی دفاع می کردند اما هوشیاری نیروهای اطلاعاتی ایران باعث شکست آنها شد و خون شهدای وحدت آنها را رسوا کرد .

وی، از خانواده شهداء به عنوان وارثان نظام اسلامی نام برد و گفت: همه وظیفه دارند در جهت حل مسائل و مشکلات شما تلاش کنند و مسؤولان همه وامدار شهداء و خانواده آنان هستند .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: علماء نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت بین امت اسلامی دارند

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، همچنین در جمع صمیمی علمای تشیع و تسنن شهرستان ایرانشهر که در سالن اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این شهرستان برگزار شد، گفت: سرمایه دین اسلام وحدت است و علماء نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت بین امت اسلامی دارند .

وی، از علماء به عنوان چراغ هدایت جامعه نام برد و افزود: تحریک مذاهب اسلامی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان ضربه به اسلام و حرکت در جهت منافع آمریکا و صهیونیزم است .

امام جمعه زاهدان، بیان داشت: تنها چیزی که دشمنان اسلام از آن هراس دارند وحدت بین مسلمانان است، آنها از اجتماع مسلمانان هراس دارند و می خواهند بین آنان اختلاف بیندازند .

افتتاح کتابخانه پیامبر اعظم (ص) نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ایرانشهر

همچنین کتابخانه پیامبر اعظم (ص) نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ایرانشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان افتتاح شد .

این کتابخانه با موضوع مذاهب اسلامی با 3 هزار جلد کتاب و 80 عنوان جهت استفاده عموم مردم به ویژه علماء راه اندازی شده است .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در ادامه سفر به ایرانشهر با حضور در هجدهمین گردهمایی ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسان دینی اهل سنت شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، سرباز و بخشهای فنوج و لاشار با تبریک هفته وحدت، گفت: علما باید پیشوا در وحدت، اخوت و انسجام بین مردم باشند .

وی، با بیان اینکه، اشتراکات اعتقادی، کعبه، قرآن و وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) از مهمترین مشترکات بین مسلمانان است، افزود: ما با ریسمان وحدت که رسول خدا(ص) آن را برای امت اسلامی پهن کرده گره خورده ایم و اجازه نخواهیم داد که دشمنان اسلام این ریسمان را از بین ببرند .
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند با ترفندهای گوناگون بین مسلمانان اختلاف بیاندازند که علماء نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام دارند .

سخنرانی در همایش مربیان پرورشی و تربیتی مدیریت آموزش و پرورش ایرانشهر

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، همچنین به مناسبت هشتم اسفند سالروز تشکیل امور تربیتی در همایش مربیان پرورشی و تربیتی مدیریت آموزش و پرورش ایرانشهر، شرکت کرد .

در دولت اصلاحات به امور تربیتی بی مهری شد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، با اشاره به اهمیت بالای جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه، گفت: مسأله پرورش و امور تربیتی یکی از مهمترین نیازهای آموزش و پرورش است که متأسفانه در دولت اصلاحات به امور تربیتی بی مهری شد و این نهاد مقدس مورد کم لطفی قرار گرفت .
وی، با تقدیر از دولت نهم در احیای مجدد امور تربیتی، تصریح کرد: علم همراه با تربیت خوب است و امور تربیتی باید در رأس کار قرار گیرد و بعد مسأله علم .
امام جمعه زاهدان، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ما به جای اینکه از انگلستان گرفته شود باید از قرآن گرفته شود، اگر آموزش و پرورش ما ریشه قرآنی داشته باشد ما شاهد پرورش نیروهای علمی متعهد خواهیم بود .

حضور در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر شرکت کرد .

وی، خدمات دولت در این منطقه را ارزنده توصیف کرد و گفت: به برکت نظام اسلامی و توجه دولتمردان، سیستان و بلوچستان به کارگاه سازندگی تبدیل شد و ایرانشهر این افتخار را دارد که اولین شهرستان استان است که از نعمت گاز برخوردار می شود .

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، با تأکید بر تعامل بیشتر بین دستگاههای دولتی جهت ارائه خدمات به مردم، گفت: در جلسات شوراهای اداری باید برنامه های چند ساله خدماتی و عمرانی شهرستان تدوین شود تا اینکه اداراتی همانند مخابرات، شهرداری و برق جهت اجرای پروژه های خود لازم نباشد هر از گاهی به میل خود خیابان را بکند و شهرداری دوباره آسفالت کند بلکه با برنامه ریزی کامل تمام طرح ها به موقع اجرا شود تا برای شهروندان مشکل ایجاد نشود .

در این جلسه درویش نارویی، فرماندار شهرستان ایرانشهر، نیز با تشریح خدمات دولت در بخشهای مختلف، اعلام کرد: طی پنج سال گذشته 9 برابر کل اعتبارات اختصاص یافته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شهرستان ایرانشهر اختصاص یافته بطوریکه بیش از یک هزار و 500 طرح و پروژه مختلف در سطح شهرستان ایرانشهر اجرا شده است .

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: سران طوایف، ریش سفیدان و معتمدین مرزبانان واقعی منطقه هستند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، عصر روز شنبه در گردهمایی سالانه سران قبایل، طوایف، معتمدین و ریش سفیدان شهرستانهای ایرانشهر، دلگان، سرباز و بخشهای لاشار و فنوج که در سالن اجتماعات هلال احمر برگزار شد، حضور یافت .

وی، با تبریک هفته وحدت از سران طوایف، ریش سفیدان و معتمدین به عنوان مرزبانان واقعی منطقه نام برد، و گفت: نظام اسلامی به این اصل باور دارد که امنیت باید بومی شود و سران طوایف و معتمدین بهترین گزینه برای برقراری امنیت هستند .

امام جمعه زاهدان، بیان داشت: توسعه و عمران هر منطقه ریشه در امنیت آن منطقه دارد و اگر در جامعه و یا منطقه ای امنیت نباشد هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در آن منطقه یا جامعه نیست .

وی، افزود: افراد نادانی همچون عبدالمالک ریگی که چندین سرویس اطلاعاتی بیگانه او را همراهی و مواظبت می کردند، چندسال در استان اقدام به ناامنی کرد بطوریکه فردی با 70 میلیارد تومان سرمایه آمد تا در استان سرمایه گذاری کند اما با یک صحنه ناامنی که دید، رفت و سرمایه خودش را نیز از استان بازگرداند .

امام جمعه زاهدان، تأکید کرد: سبزپوشان سپاه پاسداران به همت سردار شهید شوشتری تصمیم گرفتند تا امنیت را بومی کنند و بزرگان طوایف، معتمدین و ریش سفیدان را در امر امنیت دخیل نمایند که این امر تاکنون موفق بوده است .

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، از سران طوایف خواست تا به شکل قبیله ای پیشتاز برای سرمایه گذاری در استان شوند زیرا اصل 44 به دولت اجازه نمی دهد سرمایه گذاری کند و معتمدان می توانند با استفاده از تسهیلات بانکی که مورد حمایت مسؤولان نیز قرار دارد در امر سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقدام کنند .

امام جمعه زاهدان: دانشجویان باید به عنوان روشنفکران جامعه مراقب تهاجم فرهنگی بیگانگان باشند

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایرانشهر، گفت: به برکت نظام اسلامی فعالیت های خوبی در بخش آموزش عالی ایرانشهر صورت گرفته است، بطوریکه این شهرستان به قطب دانشگاهی تبدیل شده است .

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح شهرستان ایرانشهر فقط چهار نفر لیسانس وجود داشت اند اما در حال حاضر بیش از 3 هزار دانشجو فقط در همین دانشگاه آزاد واحد ایرانشهر مشغول به تحصیل هستند .

امام جمعه زاهدان، از دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور نام برد و تأکید داشت: دانشجویان باید به عنوان روشنفکران جامعه مراقب تهاجم های فرهنگی بیگانگان باشند .

وی، همچنین در این مراسم از ابراهیم پرویز قهرمان مسابقات بین المللی پاورلیفتینگ با اهدای هدایایی تقدیر کرد .

کلنگ زنی احداث مسجد قمر بنی هاشم ایرانشهر 

در آخرین برنامه کاری این سفر دو روزه به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق( ع) و هفته وحدت، کلنگ احداث مسجد قمر بنی هاشم ایرانشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان به زمبن زده شد .

این مسجد با مشارکت مردم و خیرین در زمینی به مساحت هزار متر احداث می شود .

گفتنی است، شهرستان ایرانشهر در فاصله 325 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان
واقع است و این شهر مدتی در دوران مبارزات قبل از انقلاب محل تبعید مقام معظم رهبری بوده است./940/ز502/ص

ارسال نظرات