۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۷۸۵۱
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان:

تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای سبب پویایی انقلاب اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: ما به دنبال دستیابی به سلاح‌های اتمی نیستم؛ زیرا تولید این سلاح از لحاظ دین مبین اسلام حرام است.
1/ آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید‌محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، عصر روز گذشته در آیین هفتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه صنعت نفت اهواز اظهار داشت: دانشگاه صنعت نفت در استقلال و عدم وابستگی به کشورهای بیگانه به خوبی رسالت خود را ایفا کرده است.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به تاریخ استعمار در کشور و نقش‌ پیر استعمار (انگلیس) افزود: در دوران پیش از انقلاب عمده اتکای کشور به درآمد نفت و دست درازی به سوی استکبار جهانی بود؛ اما امروز خوشبختانه دیگر این گونه نیست.

وی با اشاره به ضرورت تقویت بنیه علمی و اقتصادی کشور ابراز داشت: اگر کشور در تأمین نیازهای اولیه ناتوان باشد، به یقین در زمینه‌های دیگر نیز با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که ایران اسلامی باید به بالاترین سطح صادرکننده نیروی ‌انسانی متخصص و همچنین تکنولوژی و علم تبدیل شود، گفت: این یک اصل است که اگر در زمینه علمی توانمند باشیم به آسانی می‌توانیم در عرصه سیاسی استقلال یابیم.

وی به تلاش‌ برای خودکفایی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دستیابی و تولید انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای از نو، انقلاب ما را زنده کرد که اگر همین‌ طور به حرکت رو به رشد ادامه دهیم به اهداف بسیار زیادی دست خواهیم یافت.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که باید با تأسی از راه شهدا گام‌های بزرگی را در کشور برداریم، خاطر‌نشان کرد: ما به دنبال دستیابی به سلاح‌های اتمی نیستم؛ زیرا این سلاح از لحاظ دین مبین اسلام حرام است و دشمنان این موضوع را به خوبی می‌دانند؛ اما با این وجود با دستیابی علمی کشور ما مخالفت می‌کنند./945/پ202/س

ارسال نظرات