۲۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۷۸۲۴۰

مدیر حوزه علمیه گرگان خواستار مجوز قانونی برای راه‌اندازی رسمی درس خارج در گرگان شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان خواستار اعطای مجوز رسمی برای برگزاری درس خارج در این حوزه علمیه شد.
مدير حوزه علميه امام خميني گرگان
حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درگرگان، با اشاره به ظرفیت موجود در این مدرسه علمیه خواستار اعطای مجوز قانونی برای برگزاری رسمی درس خارج در این حوزه شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر درس خارج توسط برخی از اساتید برجسته این حوزه از جمله آیت الله نورمفیدی برای طلاب خواهر و برادر برگزار می شود، گفت: بیش از 20 نفر از طلاب سطوح بالا در این درس شرکت می کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با بیان این که این حوزه از نظر امکانات آموزشی و از نظر اساتید برجسته، آمادگی کامل را برگزاری رسمی کلاس های درس خارج دارد، اظهار داش: تقاضای مجوز رسمی برای برگزاری در س خارج در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز ارسال شده و منتظر اعلام نظر مدیران حوزه هستیم.

حجت الاسلام ملکی با مهم ارزیابی کردن راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه های علمیه تصریح کرد: این حوزه با دارا بودن سه استاد در رشته تخصصی از آمادگی لازم جهت راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه را دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با بیان این‌که در حال حاضر 160 طلبه در ده پایه در این حوزه مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: بیست استاد برجسته در این حوزه به تدریس مشغول هستند که ده نفر از آنان از مرکز مدیریت حوزه علمیه قم دارای حکم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که با اصلاح و جامع نگری که مدیران حوزه های علمیه دارند، رویکرد جدید حوزه مثبت است، گفت: موفقیت های تازه ای پیش روی حوزه های علمیه قرار دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با اشاره به برنامه های مدون و متنوع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که در این حوزه برگزار می شود، گفت: دارا بودن جذب اساتید مجرب، مشاوره های معنوی و درسی و نیز امکانات لازم رفاهی از جمله مزایای مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان عنوان کرد./950/ت302/ص
ارسال نظرات