جریان مقاومت در تداوم غدیر قابل تحقق است

خراسان رضوی- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جریان مقاومت در تداوم غدیر قابل تحقق است، گفت: اجرا و تداوم غدیر با مقاومت آمیخته است و ما به عنوان عناصر تداوم بخش غدیر باید مقاومت را سرلوحه همه حرکات ها و تلاش های سیاسی و اجتماعی قرار دهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، آیت الله احمد علم الهدی در همایش بین المللی غدیر و مقاومت که در تالار فرهنگی نور برگزار شد، بیان کرد: در مسئله غدیر دو بحث مطرح است: اجرای غدیر که به وسیله پیامبر(ص) انجام شد و تداوم غدیر است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان مقاومت واقعیتی است که هم در اجرای غدیر از ظهور و بروز بالاتری برخوردار است و هم در تداوم غدیر جریان مقاومت ستاره درخشان در سیره همه ائمه و در همه حرکات ها و قیام ها در طول تاریخ در جریان تشیع صورت گرفته، خودنمایی داشته است.
وی افزود: وقتی فرمان الهی به وسیله پیامبر مورد اجرا قرار گیرد و رسالت امام علی(ع) و جریان رهبری اسلام تداوم آن در خط امامت به وسیله پیامبر اعلام می شود، با وجود موقعیت های سیاسی و اجتماعی آن روز امت اسلام که اجرای این قضیه بدون مقاومت امکان نداشت.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مسئله اجرای غدیر حاکی از مقاومت سرسختانه بود که پیامبر در مقابل ناهنجاری جریان اجتماعی آن روز انجام دادند و مسئله اعلام رهبری امام علی(ع) با چالش و تنش از لحظات قبل از جریان غدیر در امت اسلام روبرو بود که اجرای آن نیازمند مقاومت و پایداری نیرومند داشت که پیامبر به بهترین وجه نشان دادند .
وی بیان کرد؛ در تداوم غدیر اینمقاومت قوی تر صورت گرفت و محور تمام برنامه های ائمه مقابله با حکومت انحرافی از جریان غدیر بود و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) که مظهر مجاهدت فکری بودند، با انحراف حاکمیت اموی و عباسی مبارزه کردند و بر تداوم غدیر مقاومت داشتند و آنچه برای ما مهم است مسئله تدوام مقاومت در غدیر است.
امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه جریان مقاومت در تداوم غدیر قابل تحقق است، گفت: اجرا و تداوم غدیر با مقاومت آمیخته است و ما به عنوان عناصر تداوم بخش غدیر باید مقاومت را سرلوحه همه حرکات ها و تلاش های سیاسی و اجتماعی قرار دهیم.
آیت الله علم الهدی گفت: ولایت چینش اجتماعی است که در راس آن امام علی(ع) است ، تمسک به ولایت علی(ع) یعنی داخل شدن در چینش اجتماعی که در رأس آن امام معصوم به عنوان ولایت است و اگر بخواهیم وارد آن شویم باید تشکیل نظام ولایی دهیم.
وی افزود: این نظام ولایی در جامعه ما تشکیل و حالت مقاومت در مردم ما انجام می گیرد و بیش از چهل سال این کار ادامه و با وجود کارشکنی های استکبار این عظمت در این نظام روز افزون است و مقاومت در این نظام، مقاومت در تداوم غدیر است ./933/
ارسال نظرات