۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۷۸۵۲۱

حوزه علمیه خواهران در میانه راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه شهید حامدی گفت: به دلیل مشکلات مالی، هنوز نتوانسته‌ایم برخی از برنامه‌های خود را اجرایی نماییم، اما بنا داریم که حوزه علمیه خواهران را نیز در این شهر راه‌اندازی کنیم و پذیرای خواهران مستعد علوم دینی باشیم.
مباحثه / بانوان طلبه
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی، سبقه حوزوی شهرستان میانه را مهم دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه میانه پیش از انقلاب،‌ علمای زیادی را تربیت کرده که در میانه و دیگر مناطق کشور، مشغول فعالیت‌های فرهنگی و دینی هستند.

وی یادآور شد: علمایی چون مرحوم نیری، مرحوم حجتی‌ها، مرحوم زنوزی و آیت‌الله احمدی میانجی و امام جمعه شهید میانه، آیت الله شیخ رفعت الله حامدی از نمونه افرادی هستند که در حوزه علمیه این شهرستان تربیت شده‌اند و منشاء خدمات ارزنده‌ای در این منطقه شدند.

تولیت مدرسه علمیه شهید حامدی وجود مشکلات و اختلافات را دلیل تضعیف حوزه علیمه میانه دانست و بیان داشت: حوزه علمیه میانه با این پیشینه طولانی، پس از انقلاب، به دلیل مشکلات و اختلافات میان علما، تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت پدرم، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بنده صحبت کردند و انجام فعالیت بنده در میانه را خواستار شدند، من هم بر حسب وظیفه قبول امر کرده و در این شهرستان مشغول فعالیت شدم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی ادامه داد: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، در سخنان خود با بنده، بر راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهر تأکید نمودند، از همین رو، با وجود مشکلات فراوان و کمبود امکانات این مدرسه علمیه را در میانه راه‌اندازی کردیم.

تولیت مدرسه علمیه شهید حامدی خاطر نشان نمود:‌ درست است که پس از انقلاب اسلامی ایران، راه‌اندازی مجدد مدرسه علمیه در میانه،‌ با تأخیر زیادی روبرو بود،‌ اما در همین مدت کوتاه،‌ کارهای ارزنده‌ای را انجام دادیم .

امام جمعه میانه برگزاری نشست با علما و فضلای شهر را نمونه‌ای از فعالیت‌ها فرهنگی این مدرسه برشمرد و بیان کرد: در مناسبت‌های مذهبی، نشستی میان اساتید، علما و طلاب این شهر برگزار می‌کنیم که طلاب با حضور در چنین برنامه‌هایی، با نیازهای فرهنگی و معنوی منطقه آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی توجه به توانایی‌های اجتماعی طلاب را از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه میانه دانست و گفت: برای حضور طلاب در عرصه اجتماعی و تأثیرگذار بودن آنها،‌ درکنار دروس حوزه، آموزش‌های کاربردی را نیز برای آنها تدوین کرده‌ایم تا زمانی که وارد جامعه شود،‌ بتواند به رسالت دینی خود عمل نمایند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حامدی یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها مدرسه علمیه‌ای که در میانه آغاز به کار کرد،‌ مدرسه علمیه شهید حامدی بود که با استقبال زیاد علما و مردم این شهر روبرو شد.

وی افزود: به دلیل اینکه تنها در پایه اول طلبه پذیرش کردیم و در آغاز راه می‌باشیم، تنها معاونت ما، معاونت آموزش است؛ البته یکی از اساتید مجرب اخلاق را دعوت کردیم تا در مدرسه حضور داشته باشند و طلاب را در مسائل اخلاقی راهنمایی ‌کند.

تولیت مدرسه علمیه شهید حامدی گفت: هفته‌ای یک جلسه را با طلاب برگزار می‌کنیم و در فضایی صمیمی، به سخنان آنها گوش می‌دهیم و تجربیات و اندوخته‌های خود را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

امام جمعه میانه توجه به قرائت و تجوید طلاب را یکی دیگر از برنامه‌های این مدرسه علمیه برشمرد و عنوان کرد: آموزش تجوید برای طلاب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا با آموزش صحیح آنان و حضورشان در اجتماع می‌توانند مردم را به آموزه‌های اسلامی و قرآنی علاقه‌مند کنند.

وی اضافه نمود: به دلیل مشکلات مالی، هنوز نتوانسته‌ایم برخی از برنامه‌های خود را اجرایی نماییم، اما بنا داریم که حوزه علمیه خواهران را نیز در این شهر راه‌اندازی کنیم و پذیرای خواهران مستعد علوم دینی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامدی تصریح نمود: زمانی که مردم نخستین خروجی مدرسه علمیه شهید حامدی را مشاهده نمایند، برآن می‌شوند، جهت گسترش آن مشارکت نمایند./917/د103/ص
ارسال نظرات