۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۹۴۴۷
خطیب جمعه رشت:

تهدید ایران به حمله هسته ای مصداق بارز تروریسم دولتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با محکوم کردن تهدید هسته ای ایران از سوی اوباما، تصریح کرد: تهدید ایران به حمله هسته ای مصداق بارز تروریسم دولتی است.
امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام میر کاظم حسینی اشکوری، امام جمعه موقت رشت، در خطبه های نماز جمعه رشت، درباره فلسفه نامگذاری امسال به نام همت و کار مضاعف، گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به فداکاری و حماسه آفرینی های مردم در برخورد با جریان فتنه، با این حرکت به نوعی از مردم ایران تشکر کردند.

خطیب نماز جمعه رشت حضور حداکثری مردم در انتخابات، برخورد با فتنه گران، حماسه 19 دی و 22 بهمن را از اقدامات ارزشمند مردم در سال گذشته دانست و تاکید کرد: مردم در برخورد با جریان فتنه، فتنه گران داخلی و خارجی را منزوی کردند.

وی با بیان این‌که نامگذاری امسال به نام همت و کار مضاعف باید موجب جبران عقب ماندگی های گذشته شود، افزود: زمینه اجرای منویات مقام معظم رهبری در دولت دکتر احمدی نژاد بیشتر است.

امام جمعه موقت رشت مهمترین راهکار استفاده بهینه از پیام همت و کار مضاعف را جدی گرفتن این پیام از سوی مدیران خواند و گفت: همه ابعاد دینی، فرهنگی و هنری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و عملی کشور نیاز به همت و کار مضاعف دارد.

وی با تأکید بر لزوم زیربنایی بودن اقدامات انجام شده در سال همت و کار مضاعف، اظهار داشت: اولویت کاری در دوران کنونی حل مشکل بیکاری جوانان و تورم است.

حجت الاسلام حسینی اشکوری تهدید ایران به حمله هسته ای از سوی آمریکا را یکی دیگر از تناقضات بی شمار غرب در دفاع از حقوق بشر و شعار داشتن جهان عاری از سلاح هسته ای خواند و خاطر نشان کرد: ژست های سیاسی غرب برای محترم شمردن حقوق ملت ها دروغ است.

خطیب نماز جمعه رشت با محکوم کردن تهدید هسته ای ایران از سوی اوباما، تصریح کرد: تهدید ایران به حمله هسته ای مصداق بارز تروریسم دولتی است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به پیروزی های ایران در هشت سال دفاع مقدس، گفت: ایران اسلامی در ابتدای انقلاب و با وجود ضعف تجهیزات نظامی، دانش نظامی پایین و تنها با تکیه بر نیروی ایمان توانست غرب را شکست دهد.

وی با گرامیداشت 29 فروردین و روز ارتش، گفت: خدمتی که ارتش به انقلاب و کشور کرد، قابل توصیف نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در خطبه نخست نماز جمعه رشت به بررسی نگرش اسلام به دنیا پرداخت و گفت: دنیا به ذات خوب یا بد نیست، و نوع استفاده انسان از آن، نگرش مثبت یا منفی نسبت به دنیا ایجاد می کند.

امام جمعه موقت رشت گرایش به دنیا و افزون طلبی را از علل لغزش خواص خواند و یادآور شد: اسلام زهد و تقوا را برای جلوگیری از گرفتار شدن به دنیا توصیه می کند.

حجت الاسلام حسینی اشکوری با اشاره به تعاریف نادرست عرفان های دروغین از زهد، اظهار داشت: تفکری که دیندار بودن را با تلاش نکردن، ظاهر زیبا نداشتن و ترک دنیا یکی می داند، اشتباه محض است.

امام جمعه موقت رشت بر ساده زیستی مدیران و رهبران دینی جامعه تاکید کرد و گفت: اگر مدیران و رهبران دینی جامعه به زندگی اشرافی گرایش پیدا کنند، مردم جامعه نیز از آنان پیروی کرده و به دنیا گرایش پیدا می کنند./950/پ202/ص
ارسال نظرات