۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۷۹۵۰۴
آیت الله علوی گرگانی:

مصرف بهینه آب نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب به قم باید سریعتر به اتمام برسد گفت: با توجه به اینکه دولت نیز به این مهم توجه دارد باید دست اندرکاران پروژه انتقال آب به قم سعی کنند با تلاش و همت بیشتر این نقصان را از این شهر برطرف کنند.
آيت الله علوي گرگاني در مراسم سالگرد ارتحال آيت الله گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران، در سخنانی مدیریت منابع آب را از جمله مسائل مهم دانست و تاکید کرد: آب از جمله مسائل حیاتی در جامعه است و چون جنبه حیاتی در جامعه دارد نباید در ازای آن هزینه ای دریافت شود.

آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: البته هزینه هایی که برای آب دریافت می شود، به خاطر هزینه هایی است که دولت جمهوری اسلامی ایران صرف کرده و می کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مصرف بالای آب در کشور، مصرف بهینه آب را نیازمند کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: کسب درآمد از طریق بالا بردن قیمت آب، برای اینکه مصرف آن کاهش یابد، امر درستی نیست.

وی با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در این راستا گفت: مسؤولان، روحانیون و مبلغان باید با استفاده از رسانه ها و تریبون هایی که در اختیار دارند فرهنگ صرفه جویی را برای مردم تبیین کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر سطح فرهنگ بالا برود بسیار مهم خواهد بود و البته نیاز است در راستای برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب، دستگاه های ذیربط نیز هماهنگ بوده و هر کدام تنها به وظایف و ماموریت های سازمانی خود توجه نکنند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به گلایه مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از مجلس شورای اسلامی، ضرورت هماهنگی مجلس و دولت در اجرای برنامه ها را ضروری خواند و تاکید کرد: اجرای برنامه ها و تصمیمات باید با هماهنگی کامل باشد تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

آیت الله علوی گرگانی گفت: مجلس و دولت باید با هم بنشینند و صحبت کنند و اگر هم مشکل و اختلافی وجود دارد باید به مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، در ادامه خطاب به دست اندرکاران شرکت مدیریت منابع آب گفت: تا می توانید طبقه ضعیف را مدنظر قرار دهید، آب جزو منابع اولیه است و باید به افرادی که مشکل مالی دارند و جزو طبقه ضعیف هستند کمک کنید.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: همانگونه که دولت به فکر مستضعفان است و می خواهد در این راستا حرکت کند، شما هم باید در عین حال که حق و حقوق تان ضایع نشود به فکر طبقه محروم جامعه بیشتر باشید.

وی همچنین در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم، خواستار برنامه ریزی و تلاش بیشتر مسؤولان برای انتقال آب به قم شد و بیان داشت: قم مرکز تشیع است و تمام دنیا به این شهر چشم دوخته اند و اگر این شهر مشکل آب داشته باشد یک لکه ننگ است.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب به قم باید سریعتر به اتمام برسد بیان داشت: با توجه به اینکه دولت نیز به این مهم توجه دارد، باید دست اندرکاران این پروژه مهم سعی کنند با تلاش و همت بیشتر این نقصان را از شهر قم برطرف کنند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات