۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۸۰۰۵۶
امام جمعه اردبیل:

ایران دارای غرور علمی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: استادان، متخصصان و پژوهشگران علمی ایران در هر کجای جهان که باشند، مایه فخز و مباهات هر ایرانی هستند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، شب گذشته در دیدار پروفسور خدادوست، متخصص و جراح چشم‌پزشکی ایرانی‌ مقیم آمریکا اظهار داشت: در عصری که سرعت تحولات علمی روز به روز در حال افزایش است، عقب ماندن از این قافله غیرقابل قبول و جبران‌ناپذیر است.

وی خاطر‌نشان کرد: اگر کشوری از قافله علم عقب بماند، بزرگ‌ترین خسران را می‌بیند چرا که اقتدار هر کشور به اقتدار علمی و معنوی آن است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که صدور علم و فن آوری جزء شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشور محسوب می‌شود، گفت: کشور ما اقتدار خود را مدیون بزرگان علمی خود است و مقام معظم رهبری نیز اهتمام خاص و عنایت ویژه به نخبگان دارند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: بزرگ‌ترین نیاز هر کشور برای در پیشرفت امور، اندیشه و غرور علمی است چنان‌که امروز شاهد غرور فرزندان ایران اسلامی در رشته‌های مختلف و در مجامع بین المللی هستیم.

وی با اشاره به حس میهن‌دوستی نخبگان و متخصصات ایرانی ادامه داد: استادان، متخصصان و پژوهشگران علمی ایران در هر کجای جهان که باشند، مایه فخز و مباهات هر ایرانی هستند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه از مساعدت و یاری پرفسور خدادوست در راه اندازی بیمارستان تخصصی چشم این استان قدردانی کرد و افزود: از این که با متانت و حفظ وطن‌دوستی قصد سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از تجارب خود را در میهن اسلامی دارید، تشکر می کنم.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: وحدت، یکپارچگی و حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی مدیون علما و عرفای بزرگ این دیار است، به طوری که با تشکیل حکومت شیعه در دوران صفوی، اردبیل به خاستگاه و مرکز صدور عالمان و محققان بسیاری تبدیل شد./۹۳۵/پ203/س
ارسال نظرات