۱۴ اسفند ۱۴۰۴ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۸۰۸۵۲۸
پزشکیان:

حمله نظامی آمریکا و صهیونیست‌ها راهی جز دفاع باقی نگذاشت

حمله نظامی آمریکا و صهیونیست‌ها راهی جز دفاع باقی نگذاشت
رئیس‌جمهور خطاب به سران منطقه گفت با وجود تلاش دیپلماتیک، چاره‌ای جز دفاع از خود باقی نماند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی دوزبانه (فارسی و عربی) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، خطاب به سران کشورهای دوست و همسایه، مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات اخیر را تبیین کرد. 

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

‌روسای محترم کشورهای دوست و همسایه ما کوشیدیم با کمک شما و از طریق دیپلماسی از جنگ اجتناب کنیم اما حمله نظامی آمریکایی صهیونی هیچ راه دیگری جز دفاع از خود برای ما باقی نگذاشت ما به حاکمیت شما احترام می‌گذاریم و هنوز هم معتقدیم آرامش منطقه باید به دست کشورهای منطقه تامین شود.

‌أصحاب الجلالة، رؤساء الدول الصدیقة والجارة، سعینا معکم وعبر الدبلوماسیة لتجنّب الحرب، لکن العدوان العسکری الأمریکی-الصهیونی لم یترک لنا خیاراً سوى الدفاع عن أنفسنا. نحترم سیادتکم، ونؤمن بأن أمن المنطقة واستقرارها یجب أن یتحقق بجهود دولها مجتمعة.

ارسال نظرات