۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۸۰۸۶۵
آیت‌الله نوری همدانی:

حفظ روحیه جهادی در برابر دشمنان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، حفظ روحیه جهادی و استکبار ستیزی در برابر دشمنان را ضروری دانست و تقویت جایگاه نظام اسلامی را از جمله وظایف مهم بسیجیان و پاسداران خواند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، چهارشنبه شب 23 تیرماه، بعد از نماز مغرب و عشا، در دیدار با استاندار جدید کرمان، مسؤولان، بسیجیان و پاسدارن این استان در حسینیه ثارالله این شهر، با تبریک روز پاسدار، از تلاش ها و اقدامات پاسداران و بسیجیان کشور قدردانی کرد.

وی با تبیین وظایف و شاخصه های بسیجیان و پاسداران در نظام اسلامی، اهمیت کار آنان را متذکر شد و ابراز داشت: تقویت جایگاه نظام، ارتباط صمیمی با مردم و حراست از انقلاب اسلامی از جمله وظایف بسیجیان و پاسداران است.

این مرجع تقلید، ایجاد انگیزه در مردم و ترویج مباحث اخلاقی و فرهنگی را از دیگر وظایف بسیجیان ذکر کرد و گفت: بسیجیان و پاسداران در انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشته اند و به خوبی نیز نقش و رسالت خود را ایفا کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه، آیات و روایاتی را در خصوص فضیلت جهاد در دین مبین اسلام متذکر شد و تصریح کرد: بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان جهادگرانی نمونه در ادوار مختلف نظام نقش خود را ایفا کرده اند.

این مرجع تقلید، روحیه جهادی را رمز موفقیت ملت ایران دانست و بیان داشت: بحمدلله ملت انقلابی، متعهد و قهرمان ایران اسلامی با حفظ روحیه جهادی و اخلاص کامل در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: پیشرفت های شگرفی که امروز انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی بدست آورده ، نتیجه روحیه جهادی و همت و کار مردم به ویژه بسیجیان و پاسداران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت بهره گیری بیشتر مردم از سیره و آموزه های ائمه(ع) تاکید کرد و بیان داشت: زندگانی ائمه اطهار (ع) هیچ گاه از جهاد خالی نبوده است و ما نیز باید با تبعیت از ائمه معصومین(ع)، روحیه جهادی خود را در برابر دشمنان حفظ کنیم. /924/202/ج

ارسال نظرات