۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۸۰۸۷۶
آیت الله شفیعی:

رهبر معظم انقلاب شایسته ترین فرد در جایگاه ولایت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری گفت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا است و هدف آن برپایی حکومت صالحان در جهان است.
رهبر معظم انقلاب شایسته ترین فرد در جایگاه ولایت است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عصر روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به سالروز تشکیل مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اهمیت مجلس خبرگان از انتخاب ولی فقیه نشعت می گیرد، انتخاب فقیهی جامع الشرایط، مدیر، مدبر، بصیر و شجاع نیاز به پشتوانه فکری قوی و انسان مجتهد و مجتهد‌شناس دارد از این رو مجلس خبرگان دارای اهمیت زیادی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش ولی فقیه در جامعه اسلامی بیان داشت: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست و از سوی رسول اعظم(ص) نهادینه شد و هدف آن برپایی حکومت صالحان در جهان است.

وی افزود: افکار و عملکرد شخص اول هر کشور در جامعه آن مؤثر است؛ بنابراین باید بهترین باشد و در نظام اسلامی ما بهترین و صالحترین فرد فقیهی جامع الشرایط، بصیر، مدیر ، مدبر، و شجاع، عادل و آگاه به مقتضیات زمان است که در حال حاضر عهده دار این مقام، حضرت آیت الله خامنه ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اختلاف برخی از فقها در مورد ولایت فقیه اظهار داشت: عمده اختلافات بر این اساس بود که آیا روایات موجود بر ولایت فقیه دلالت دارد اما در مقام عمل پیرو قضیه ولایت فقیه بودند که دریافت وجوهات شرعی و همچنین تشکیل شورای انقلاب در عراق توسط آیت الله خویی، دلالت بر پذیرش ولایت فقیه دارد.

استاد عالی حوزه علمیه، با اشاره به تشکیلات مجلس خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: مجلس خبرگان رهبری متشکل از هشتاد نفر از برگزیدگان ملت و همچنین دارای شش کمیسیون از جمله کمیسیون تحقیق و بررسی عملکرد رهبری، کمیسیون بررسی آیین نامه ها، کمیسون بررسی اصل مربوط به شرایط رهبری، کمیسیون بررسی راههای پاسداری و حراست از ولایت فقیه، کمیسیون امور مالی و اداری و کمیسیون سیاسی و اجتماعی می باشد.

آیت الله شفیعی با اشاره به تشکیل دو جلسه در سال از سوی مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در این جلسات به هر یک از اعضا که برای صحبت ثبت نام کرده باشد دقایقی فرصت داده می شود تا مباحث مورد نظر خود را مطرح کند و همچنین دو تن از شخصیت های برجسته کشور برای اطلاع بیشتر اعضا از وقایع و جریان های کشور به سخنرانی می پردازند./945/پ202/س
ارسال نظرات