۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۸۱۱۴۵
امام جمعه اردبیل:

غرب جریان تازه‌‌ای از تبعیض علیه اسلام را آغاز کرده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: امروزه در جهان غرب با نام رفراندوم، ناپاک‌ترین تبعیض‌ها در حق دین اسلام اجرا می‌شود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، شب گذشته در اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان پسر سراسر کشور اظهار داشت: شهادت به ولایت در اذان در ذات شهادت به توحید نهفته است و به همین سبب اذان جایگاهی رفیع در تفکر شیعی دارد.

وی اذان را دعوت انسان به نظر انداختن از خاک بر افلاک خواند و اظهار داشت: اذان‌، افزون بر نقش‌های فردی در شعائر دینی و مذهبی‌، نشانه حیات اجتماعی دین اسلام محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مسجد و اذان را یکی از نشانه‌های حضور دین اسلام در هر گوشه از جهان دانست و گفت: وقتی در کشور سوئیس رفراندوم برای حذف منازه مساجد برگزار شد، در واقع مخالفت با اذان و ندای توحیدی انجام شد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به دوگانگی در رفتار غرب خاطر‌نشان کرد: امروزه در جهان غرب با نام رفراندوم، ناپاک‌ترین تبعیض‌ها در حق دین اسلام و شعائر دینی مسلمانان روا داشته می‌شود.

همچنین کلام الله صفری، معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی، اذان را سرود الهی برای معرفی امت اسلام دانست و افزود: اذان در طول حیات اسلام ، مهم‌ترین نماد اعلام موجودیت اسلام در مقابل کفر و شرک بوده و کارکرد آن همیشگی و دائمی است.

وی در ادامه گفت: این مسابقات با حضور 234 دانش آموز در نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش آموزان پسر سراسر کشور در قالب 99 دانش آموز موذن در مقطع راهنمایی، 132 دانش آموز موذن در مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی و سه دانش آموز از کشور جمهوری آذربایجان در دو بخش کتبی و اذان گویی برگزار شد./935/پ203/س
ارسال نظرات