۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۸۱۳۳۹
ظهور آغازی دوباره(6)

امام جمعه اسفراین: مهمترین وظیفه شیعیان فراهم کردن زمینه ظهور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسفراین، گفت: فراهم کردن زمینه ظهور از مهمترین وظایف شیعیان در عصر انتظار است.
امام جمعه اسفراین: مهمترین وظیفه شیعیان فراهم کردن زمینه ظهور است
حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اسفراین به فضایل منتظران واقعی امام زمان(عج ) اشاره کرد و اظهار داشت: شناخت واقعی امام زمان (عج ) بر همه منتظران واجب و ضروری است.

وی افزود: دشمن با تحریف واقعیت های اسلام سعی در انحراف جوانان داشته و آسیب هایی را به جوامع شیعه وارد می کند، بنابر این وظیفه اصلی مسؤولان ابتدا شناسایی این مشکلات و آگاهی بخشی به نسل جوان در زمینه فلسفه انتظار و ظهور می باشد.

امام جمعه اسفراین، خاطرنشان کرد: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمانهای نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره درطول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده اند.

وی اضافه کرد: مهدویت اندیشه ای سازنده است، اندیشه انتظار را به دنبال دارد و دارای تاثیرگذاری تربیتی و انسان سازی است.

حجت الاسلام محمدیان، در تبیین مساله مهدویت و ظهور امام عصر(عج ) افزود: باید اعتقاد به امامت به عنوان یکی از مبانی اعتقادی اسلام مورد توجه واقع شود. روایتی از پیامبراکرم (ص) است که می فرمایند(هر کس امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است).

وی، تفسیرهای انحرافی از انتظار فرج را عامل اصلی در تحریف فرهنگ مهدویت دانست و افزود: باید منتظران واقعی امام زمان (عج ) به شناخت درستی از این فرهنگ برسند.

این مسؤول فرهنگی تصریح کرد: فرهنگ مهدویت، فرهنگ ارزشها و همان فرهنگ دین است و همانطور که انتقال ارزش های دینی بدون ظرافت های خاص خود، ممکن نیست، انتقال فرهنگ مهدویت به نسل جوان و تربیت آنها به عنوان منتظران ظهور حضرت مهدی (عج ) نیز ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی افزود: هر چراغی که در میلاد فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) روشن می شود تیر زهرآلودی است که بر چشم دشمنان اسلام و تشیع فرو می رود .

حجت‌الاسلام محمدیان در ادامه عامل دوری مردم از امام زمان (عج) را گناه و معصیت برشمرد و شرط رابطه انسان با امام زمان (عج) را طهارت نفس و از خود گذشتگی عنوان کرد .

وی از مردم خواست همواره در برگزاری مراسم های دینی به ویژه مراسم های ولادت و وفات ائمه معصومین (ع) پیش قدم باشند./96/ت302/ص



ارسال نظرات