۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۸۱۳۸۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت ارشاد از تدوین و انتشار آثار مهدوی حمایت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدوین فیلم‌نامه‌های منسجم و منظم در پاسخ به فعالیت‌های مهدوی‌گریز غرب و ارائه تفکر و اندیشه ناب شیعی برای مردم دنیا ضروری است.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز و در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه فرهنگی هنری طلیعه ظهور قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین و انتشار آثار مهدوی، اظهار داشت: از آثاری که در زمینه مهدویت منتشر شوند، حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه خواستار فعالیت رسانه‌ها در زمینه مسائل دینی و به خصوص مهدویت شد و گفت: در جلسات متعددی که با رسانه‌ها و نشریات مختلف برگزار شده، از رسانه‌ها خواسته‌ایم که در کنار اطلاع‌رسانی و پرداختن به مسائل سیاسی روز، اهتمام خود را بر روی مسائل دینی و مذهبی و به خصوص بحث مهدویت متمرکز کنند.

حسینی با بیان این‌که از افرادی که در زمینه مهدویت، اقدامات مؤثری را انجام دهند، تجلیل خواهد شد، افزود: استفاده از هنر و هنرهای تجسمی در ایام شعبان مورد تأکید مسؤولان امر فرهنگی کشور است.

وی با بیان این‌که در زمینه ساخت فیلم‌های مرتبط با مهدویت اقدام‌هایی صورت گرفته، اما کافی نیست، خواستار فعالیت مناسب در این زمینه با اعلام فراخوان‌های مختلف و تدوین فیلم‌نامه‌های منسجم و منظم در پاسخ به فعالیت‌های مهدوی‌گریز غرب و ارائه تفکر و اندیشه ناب شیعی برای مردم ایران و سایر کشورهای جهان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از جامعه مهدوی به عنوان یک جامعه الگو یاد کرد و افزود: آنچه درباره جامعه مهدوی در روایات ترسیم شده، مدینه فاضله‌ای است که عدالت، امنیت، رفاه، علم و اخلاق را توأمان با خود دارد و این بهترین الگویی است که باید به سمت آن حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر اکنون دچار ضعف‌ها و کمبودهایی هستیم و گاهی اوقات افراد دچار یأس و ناامیدی می‌شوند، فرهنگ انتظار روح امید و نشاط را در آنها زنده می‌کند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به 17 مردادماه روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: امسال برنامه‌های مناسبی را اعم از مسائل معیشتی و رفاهی تدارک دیده‌ایم که با حضور خبرنگاران از سوی رییس جمهور محترم اعلام خواهد شد.

وی همچنین از خبرنگاران به سبب مسؤولیت سنگین و حساسی که برعهده دارند، تشکر کرد و با بیان این‌که اطلاع‌رسانی فعالیت دقیقی است که انتظارات فراوانی را به دنبال خود دارد، اظهار داشت: برای ارتقای سطح کیفی خبرنگاران دوره‌های آموزشی متنوعی را برگزار خواهیم کرد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات