۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۸۱۶۰۰
امام جمعه اصفهان:

شهدای انقلاب اسلامی همانند شهدای کربلا تا قیامت روشنگرند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان، نشانه واقعی ایمان را حرکت در راه اسلام با جان و مال عنوان کرد و اظهار داشت: افرادی که جان خود را برای ارزشهای اسلامی و حکومت اسلامی فدا می کنند، تحفه هایی هستند که همانند شهدای کربلا تا قیامت هدایتگر و راهنما هستند.
ْآيت الله سيديوسف طباطبايي، نماينده ولي فقيه در اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان روز گذشته در کنگره بزرگداشت شهدای صنایع و معادن، حرکت برای رسیدن به هدف را صداقت و حرکت خلاف دستیابی به هدف را کذب دانست و اظهار داشت: هر چیزی برای محاسبه به میزانی خاص خود احتیاج دارد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن ایمان به خدا، رسول و عمل با جان ومال در این مسیر را میزان صداقت در ایمان معرفی می کند.

امام جمعه اصفهان، ایمان را دارای سه رکن ایمان قلبی، لسانی و عملی دانست و ابراز داشت: اگر ایمان تنها اقرار زبانی باشد، شیطان از همه افراد با ایمان تر است، چرا که به خدا می گوید مرا تا قیامت مهلت بده و از همین جا مشخص می شود، که به قیامت و خداوند ایمان داشته است.

وی افزود: شیطان در ادامه اظهار می کند که من همه بندگان را گمراه می کنم به جز مخلصین را و این نشان دهنده اعتقاد به پیامبران و معصومین (ع) است.

استاد حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: آنچه موجب رانده شدن شیطان شد، فقدان ایمان عملی بود چرا که وقتی نوبت به عمل رسید، از سجده کردن بر انسان دوری گزید.

وی شهدا را مصادیق بارز اظهار ایمان با عمل و جوارح دانست و گفت: افرادی که جان خود را برای ارزشهای اسلامی فدا می کنند، تحفه هایی هستند که همانند شهدای کربلا تا قیامت هدایتگر و راهنما هستند هرچند درجه آنها پایین تر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مجاهدت در عرصه های صنعتی را با نیت دفاع و پیشرفت حکومت اسلامی دارای اجر الهی دانست و افزود: اگر ما افتخار می کنیم که تهدیدها و تحریم های غرب در ما اثری ندارد، به خاطر تلاشهای صنعتگران کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از تلاشگران صنعت در اصفهان، بخش معدن در این استان، را مورد انتقاد شدید خود قرار داد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر ضرورت وجود آیین نامه مفصل در زمینه استفاده از معادن، تصریح کرد: خلاف بخش صنعت که اداره آن در دست افراد لایق قرار دارد، بخش معدن این استان در دست افرادی نالایق قرار گرفته و زمینه سوء استفاده برخی را فراهم ساخته است. /965/پ202/ص


ارسال نظرات