۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۱۶۱۱
ظهور آغازی دوباره (17)؛

آیت الله نمازی: انتظار آماده بودن در دو بعد جهاد اصغر و اکبر است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بحث امامت در اسلام را از بحث های استراتژیک برشمرده و گفت: علت آسیب پذیری جامعه ما، ضعف معرفتی جامعه است.
آيت الله نمازي
آیت الله عبدالنبی نمازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان (ع)، گفت: فلسفه انتظار، آماده بودن برای عزت اسلام است و این آماده باش در دو بعد جهاد اکبر و جهاد اصغر قابل پیگیری است.

وی بیان داشت: در عرصه فرهنگ و باورهای اعتقادی، شیعه از اول تا کنون مورد تهاجم و دست اندازی بوده است و این فرصتی برای شیعه ایجاد کرده است که هیچ گاه در فضای راحتی و سهل انگاری نباشد، بلکه همیشه در حال آماده باش، بوده و خود را برای شرایط گوناگون آماده کند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه، عزت یک ملت گره خورده با رهبری و امامت است، ادامه داد: امروز ما در فضای تهدید هستیم و آحاد جامعه باید به وظایف فردی و اجتماعی و حکومتی خود عمل کند.

وی ادامه داد: امروز جبهه استکبار برای تمام مسائل جامعه ما برنامه ریزی کرده است و در راستای متلاشی کردن نهاد خانواده، ایجاد فاصله بین زن و مرد از طریق طرح مسائل ضد اخلاقی و به انحراف کشاندن جوانان، جامعه ما را متزلزل کنند.

استاد حوزه علمیه، بیان داشت: معنای انتظار این است که در چنین فضایی، شیعه کارهایی را که بر دوشش است، به خوبی انجام دهد.

آیت الله نمازی، تن پروری و دست شستن از اقدامات عملی را معنایی انحرافی از انتظار برشمرده و گفت: امت اسلامی باید در انتظار، عملگرا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه مدعیان دروغین، امر نوپدیدی در جامعه نیست، ادامه داد: این مدعیان حتی در زمان ائمه(ع) هم بوده اند و با طرح شبهات، قصد اخلال در اعتقادات را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه دنیا خواهی، شهوت جاه و مقام و رسیدن به امیال دنیوی از اهداف مدعیان دروغین است، اظهار کرد: باید جایگاه امامت و رهبری در جامعه تبیین شود و مردم بدانند که امت آسمانی است نه ادعائی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بحث امامت در اسلام را از بحث های استراتژیک برشمرده و گفت: علت آسیب پذیری جامعه ما، ضعف معرفتی جامعه است.

این استاد حوزه علمیه، بیان داشت: معرفت شناسی از مقولاتی است که خلأ آن در جامعه ما محسوس است و مبلغان باید بکوشند علم اجمالی توده مردم نسبت به امت را به علم تفصیلی تبدیل کنند. /909/ت302/ج

ارسال نظرات