۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۸۱۶۱۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

اذان بیانیه‌ای سیاسی ‌عبادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این‌که مؤذن یک سفیر فرهنگی است، گفت: مؤذن، خط امامت و ولایت را برای شنوندگان ترسیم می کند.
مسابقات اذان، ابتهال و هم خواني قرآن كريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، اول مرداد، در اختتامیه سومین دوره مسابقات اذان، ابتهال و هم خوانی قرآن کریم مشهد که در امام زاده سید محمد معروف به گنبد خشتی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ هر جامعه آن را از سایر جوامع متمایز می کند و جامعه ایرانی و اسلامی صرف نظر از آداب و رسومی که برگرفته از فرهنگ ایرانی است فرهنگ مسجد، نماز و اذان را نیز در خود جای داده است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان این‌که مساجد قطب محلات شهرها و روستاها محسوب می شوند، افزود: امروز هر روستایی در دورافتاه ترین نقاط با مسجد و حسینیه ای که دارد تعریف می شود.

تمسک به ارزش‌های اسلامی تنها را مقابله با تهاجم‌ها

وی تمسک به ارزش های دینی و اسلامی را تنها راه مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی عنوان کرد و یادآور شد: امروزهر چه تلاش کنیم نمی توانیم در عرصه اینترنت و ماهواره به گرد دنیای شرق و غرب برسیم اما می توانیم از مساجد به عنوان ماهواره و اینترنت برای انتقال ارزش های دینی و اسلامی استفاده کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به حرکت خودجوش مردم در مراسم مذهبی تصریح کرد: امروز بدون این‌که بخواهیم و یا از سوی نهاد و سازمانی ساماندهی بین مردم صورت گیرد دل‌های تشنه و عاشورایی مردم در ایام محرم و صفر به صورت خودجوش به خروش آمده و خیمه های عزای حسینی را احیا می کنند.

اذان یک بیانیه سیاسی و عبادی است

وی اذان را یک بیانیه سیاسی ـ عبادی عنوان کرد و ابراز داشت: موذن با بانگ الله اکبر حقارت هر چه غیر خدا را یاد کرده و با سر دادن ندای اشهد ان محمد رسول الله الگوی رسول الله را در مقابل خود تجسم می کند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با بیان این‌که مؤذن خط امامت و ولایت را برای شنوندگان ترسیم می کند، خاطر نشان کرد: ارزش حیات ما به برگزیده زیستن بر می گردد و شهادت به ولایت حضرت علی(ع) فصلی است که ما را از همه انحرافات و کج روی ها متمایز می کند.

مؤذن؛ سفیر فرهنگی

وی مؤذن را یک سفیر فرهنگی عنوان کرد و اذعان داشت: بانگ حی علی خیر العمل نیز بیان می کند که همه خوبی ها و نیکی ها در مدل و قالبی ارزش دارند که در آن شتاب باشد و اگر در این مسیر قدری آهسته حرکت کنیم ممکن است از قافله خیر عقب بمانیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نماز باید در زندگی فردی و اجتماعی افراد پیاده شود، یادآور شد: قد قامت الصلوه به منزله نماز خواندن صرف و تلاوت و قرائت نیست بلکه این جمله بیان می کند نماز به پاداشتنی است و نباید خود را محصور در الفاظ کنیم.

اهتمام بیشتر رسانه ها به انعکاس فعالیت های قرآنی

وی با تأکید بر انعکاس مطلوب تری از فعالیت های قرآنی در رسانه ها و تجلیل از فعالان قرآنی، تصریح کرد: رسانه ها بیش از پیش در انعکاس اخبار مربوط به مسابقات تلاش ورزند زیرا در جمهوری اسلامی یک خسارت است که فعالیت های فرهنگی و ورزشی بیش از فعالیت های قرآنی مورد توجه قرار گیرند هر چند که معتقد به عدم توجه به این بخش ها نیستیم زیرا در صورت نبود نشاط درجامعه و عدم ارایه ارزش های دینی از طریق هنر توفیق چندانی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام گنابادی نژاد خاطر نشان کرد: امید است با همکاری مسؤولان و جذب بیشتر جوانان و نوجوانان در مسابقات سال آینده شاهد حضور چندهزار نفری جوانان مشهدی در این مسابقات باشیم تا برگ زرین دیگری بر افتخارات مشهد و استان افزوده شود./934/پ202/س

ارسال نظرات