۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۲۲۴۰
امام جمعه اندیمشک:

مهندسی مناسبت‌های شیعی با رویکرد تربیتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک گفت: نگاه ترتیبی به مناسبت‌های شیعیان در ماه‌های قمری ما را متوجه نوعی حکمت و مهندسی خاص می کند که از سیری سازنده برخوردار است.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد کوی نیروی اندیمشک اظهار داشت: نگاه ترتیبی به مناسبت‌های شیعیان در ماه‌های قمری ما را متوجه نوعی حکمت و مهندسی خاص می کند که از سیری سازنده برخوردار است.

امام جمعه اندیمشک با اشاره به نوع ادعیه و اعمال هر کدام از ماه‌های قمری افزود: ادعیه و اعمال توصیه شده در ماه رجب زمینه ساز ورود به ماه شعبان و مناسبت‌ها و اعمال شعبان فراهم کننده بستر لازم معنوی برای ورود به ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند متعال می باشد.

وی با تأکید بر ضرورت دارا بودن طهارت لازم برای ورود به ماه مبارک رمضان ابراز داشت: باید با تلاش برای اتصال به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عنوان واسطه های فیض خداوند و همچنین قرائت همراه با معرفت ادعیه ماه شعبان به ویژه مناجات شعبانیه خود را جهت ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی با بیان این که با آلودگی های روحی و جسمی نمی توان به مهمانی خدا رفت و از این میهمانی لذت برد، بیان داشت: باید به دنبال اعمالی با وزن معرفتی زیاد بود که ذکر نام و عمل به سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از این گونه اعمال است.

حجت الاسلام خدامی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ایام شعبانیه، وجود ناپاکی ها را از مهم‌ترین دلایل طولانی شدن ظهور حضرت ولی عصر‌(عج)خواند و تصریح کرد: پیروی از هواهای نفسانی در دوران غیبت و عصر حاضر زیاد بوده و این مسأله سبب جلوگیری از تکمیل شدن حلقه یاران حضرت برای ظهور و قیام می‌شود.

این استاد حوزه علمیه انجام فعالیت‌های فرهنگی را برای زمینه‌سازی ظهور و اصلاح اوضاع کنونی با اهمیت دانست و ضمن تقدیر از تلاشگران این عرصه خاطرنشان کرد: هرگاه تربیت جامعه یک تربیت علوی و مهدوی شد، ظهور می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای پاسخگویی به سؤالات جوانان، تشریح و هدایت مبناهای فکری و پرهیز از روی آوردن به خرافی‌گری در خصوص مسأله ظهور تأکید کرد./945/ت302/س
ارسال نظرات