۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۳۰
رحیم‌پور ازغدی:

بهتر از طلبگی در عالم وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بهتر از طبلگی در عالم وجود ندارد اظهار داشت: طلاب باید حق طلبگی را درست ادا کنند.
رحيم پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز گذشته در همایش طلایه داران هدایت، که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: بهتر از طبلگی در عالم وجود ندارد و طلاب باید حق طلبگی را درست ادا کنند؛ طلبه با حرکت به سوی علم جهل را از بین می برد وجهاد می کند وپرچم پیامبر را برافراشته نگه می دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بدترین کار رجوع به دین برای رسیدن به مال دنیا است و مصداق آن افرادی هستند که وارد عرصه حوزه می شوند اما قلبشان میل به دنیا دارد. طلبه شیعه، کشیش مسیحی نیست؛ طلبه درد می کشد و مردم را درک می کند و مردم نیز اورا درک می کنند.

رحیم پور ازغدی گفت: مردم، طلاب و روحانیت باید در اموال عمومی و بخصوص وجوه شرعی دقت کنند؛ حضرت ولیعصر(عج) می فرمایند«آن هایی که اموال ما را بی حساب وکتاب تصرف می کنند، آتش می بلعند و اهل جهنم هستند و منتظر عذاب الهی باشند؛ در مال انسان های عادی نمی توان تصرف کرد چگونه در اموال ما تصرف می کنید؟».

وی در ادامه بیان داشت: حضرت مهدی بیان می کنند« بزرگترین رنجی که خواهیم دید از شیعه های جاهل ونادان است».

این استاد دانشگاه اشاره کرد: در خصال شیخ صدوق به نقل از امام صادق(ع) بیان شده است«یک دسته از مبلغان اهل نجات اند و هفت دسته اهل عذاب»، اشاره ای به علمای دین دارد که به وظیفه خود عمل نمی کنند. دسته اول افرادی هستند که فاضل اند وعلم دارند ولی تبلیغ نمی روند و با مردم صحبت نمی کنند؛ دسته دوم مبلغانی هستند که اگر فردی اشکالات آن ها را بگیرد و موعظه کند می گویند به ما توهین شده است؛ گروه سوم افرادی هستند که هنگام دعوت به مجلس اشراف سریع و تند می روند اما نسبت به مجلس فقرا تمایل ندارند.

وی ادامه داد: گروه چهارم علمایی هستند که هیچ حرفی را به غیر از حرف خود نمی پذیرند و اگر کسی سخنی می گوید رد می کنند  وهنگامی که اطاعت نشود عصبانی می شود؛ دسته پنجم روحانیونی هستند که برای گرم شدن مجلس خود حرف های بیهوده می زنند؛ دسته ششم افرادی هستند که خود را عرضه می کنند و می گویند هر سؤالی دارید از من بپرسید، چه بسا چیزی هم بلد نیستند ولی جاه طلب هستند؛ و آخرین گروه افرادی هستند که با علم خود فخر فروشی می کنند و خود را مهم تلقی می کنند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه امام صادق می فرمایند«گناهان نادانان شما بر دوش علمای شمااست»، تصریح کرد: علما همانند ستارگان بر زمین هستند که بشر را هدایت می کنند و هنگامی که غروب می کنند مردم گمراه می شوند؛ این علما برتر از شهدا هستند و دو رکعت نماز عالم برتر از هفتاد رکعت نماز جاهل است.

وی اشاره کرد: اگر بخواهیم تبلیغ کارآمد باشد بنا به فرموده امام علی(ع)، باید کلامش از قلب(درون) برخیزد، تا هنگام خروج از دهان بر گوش و دل مردم بنشیند.  مبلغ باید بلاغت داشته باشد و بهترین الگو برای تبلیغ، پیامبر و اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: به مردم دروغ نگویید و برای هدایت مردم، با ابزار کثیف به دنبال هدف تمیز نروید./968/پ202/ص
ارسال نظرات