۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۸۳۰۶۱
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

بیش از هزار مبلغ به مناطق مختلف گیلان اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از اعزام بیش از هزار مبلغ همزمان با ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام روحاني
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، اعزام مبلغ را به مناطق شهری و روستایی استان را یکی از مهم‌ترین برنامه های این سازمان در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: امسال هزار و صد مبلغ بومی و غیر بومی به مناطق مختلف گیلان اعزام می شوند.

وی اقامه نماز، برپایی کلاس های آموزش قرآن، احکام، تبیین مسائل شرعی و اجتماعی را مهم‌ترین وظیفه مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین ازغبارروبی مساجد در بیش از دو هزار مسجد استان در دهه آخر ماه شعبان و دهه بهداشت مساجد خبر داد و گفت: این طرح به صورت نمادین در یکی از مساجد استان برگزار شد.

حجت الاسلام یاری همچنین به برگزاری گردهمایی بزرگ علما و روحانیان گیلان در آستانه ماه مبارک رمضان در حوزه علمیه در حال تاسیس امیر المومنین(ع) رشت اشاره کرد و افزود: این گردهمایی بزرگ با حضور نماینده ولی فقیه در استان 17 مرداد به منظور انسجام و همگرایی در حوزه تبلیغ برگزار خواهد شد.

وی، در ادامه ماه رمضان را بهترین زمان برای فرصت خود سازی دانست و خاطرنشان کرد: باید از فرصت معنوی که در این ماه مبارک ایجاد می شود نهادیت استفاده را ببریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که مبلغان و هیت امنای مساجد باید به گونه ای رفتار و مدیریت داشته باشند، تا پس از ماه رمضان یارانی خوبی را در مساجد و منطقه داشته باشیم؛ تصریح کرد: مبلغان و هیأت امنای مساجد باید حضور جوانان را در مساجد قدر دانسته و خود را خادم مساجد بدانند./950/پ202/س
ارسال نظرات