۲۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۳۶۸۷
امام جمعه اندیمشک:

یاری کردن نیازمندان اصل مهم در ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات نیازمندان جامعه در ماه مبارک رمضان گفت: نباید به هنگام یاری از این قشر به کیش و مذهب آنها نگاه کرد.
ماه رمضان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، شب گذشته در آیین افتتاح مرحله بهسازی مسجد امام رضا(ع) سددز اظهار داشت: ضروری است در هنگام بررسی مشکلات هم نوعان خود پیش از این که به کیش آنها توجه شود به رفع نیازمندی آنان پرداخت؛ چرا که این مسأله در دین مبین اسلام به ویژه مذهب تشیع مورد تأکید فراوان است.

امام جمعه اندیمشک افزود: کمک به نیازمندان در مکتب الهی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و بسیاری از بزرگان دین، رسیدن به درجات عالی و مقامات علمی و معنوی خود را مرهون عمل به این چنین مسائل شایسته دانسته اند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه به تشریح آداب و فضائل ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در این ماه انسان بایستی تلاش کند تا آنجا که برای او امکان پذیر است از شرک، به سوی توحید حرکت کرده و به گونه‌ای عمل کند که ابتدای این ماه مبارک و پایان آن برای او متفاوت باشد.

وی با اشاره به مراتب مختلف روزه ابراز داشت: روزه دارای اشکال عام و خاص است که توجه به روزه خاص علاوه بر زبان، دیگر جوارح انسان از مبطلات و محارم پرهیز می کند و این مسأله از اهمیت ویژه ای در اسلام برخور دار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک تصریح کرد: روزه واقعی آن است که غیر خدا و هر آنچه را که از آن به عنوان «ماسوی الله» یاد می شود از قلب خارج کرده و تنها خدا را در قلب خود جا دهیم تا حرم دل به جایگاه یگانه ی ذات ربوبی تبدیل شود.

حجت الاسلام خدامی نهایت اعمال خیر انسان را دست یافتن به حب خدای متعال عنوان و اضافه کرد: در مکتب دوستداری خداوند متعال، حتی قرآن، انبیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از آنجا که وسایلی برای رسیدن به ذات اقدس الهی هستند دارای ارزش و اهمیت می شوند.

امام جمعه اندیمشک در ادامه بر ضرورت توجه به آداب و ادعیه ماه مبارک رمضان از سوی مؤمنان تأکید کرد و اظهار داشت: دعا و تضرع در این ماه مبارک بسیار تأکید شده و این گونه توسل‌ها بایستی یاد مرگ را در انسان زنده کرده، و سبب شود‌ انسان سفر آخرت را به یاد آورد؛ بنابر این باید به فراهم کردن توشه سفر خود به ویژه با بهره گیری از فضایل رمضان بپردازیم.

وی با بیان این که یاد مرگ هیچ‌گاه بیانگر حزن و مقوله ای مخرب نبوده خاطر‌نشان کرد: یاد مرگ از آنجا که تحرکی را در انسان ایجاد می‌کند و سبب افزایش ایمان و در نهایت قرب الهی می شو باید به عنوان مسأله‌ای نشاط آور قلمداد شود.

استاد حوزه علمیه اندیمشک همچنین با توجه به قرار داشتن ماه مبارک رمضان امسال در فصل تابستان گفت: این موضوع باید برای روزه داران تداعی کننده صحنه کربلا و تشنگی سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش باشد و روزه داری در این فصل به پیوندی با کربلای حسینی تبدیل شود.

حجت الاسلام خدامی یادآور شد: بدانید که در این عالم هر چیزی که با کربلا و وجود مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) عجین شد از ارزش بسیاری برخوردار شده، و به اعتلا می رسد.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک در پایان با تقدیر از استقبال مردم منطقه مسکونی سد دز و همچنین تلاش های مدیر عامل سد و نیروگاه دز تلاش های انجام شده برای بهسازی و مرمت مسجد این منطقه را گامی مهم در راستای تقویت دین و فرهنگ دانست و علو درجات را برای زحمتکشان این مسجد طی پنج دهه ای که از ساخت آن می گذرد از درگاه خداوند منان خواستار شد.

همچنین در ابتدای این مراسم مهندس حسین صحرایی، مدیر عامل سد و نیروگاه دز، با بیان خیر مقدم توضیحی در خصوص مراحل بهسازی مسجد امام رضا(ع) ارائه کرد./945/پ202/س
ارسال نظرات