۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۸۴۱۸۵

پنجمین جشنواره مدیحه‌سرایی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ پنجمین جشنواره مدیحه سرایی و چاوشی خوانی رضوی، از سری برنامه‌های هشتمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، در اردبیل برگزار می‌شود.
حرم امام رضا (ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور شرفی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز در جلسه هماهنگی این جشنواره گفت: پنجمین جشنواره مداحی و چاوشی خوانی رضوی در پایان مهرماه امسال با حضور مداحان و چاوشی خوانان، شاعران و عندلیبان آستان قدس رضوی در دارالارشاد اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، تجلیل و تکریم مداحان، شاعران، عندلیبان و چاووشی خوانان آستان قدس رضوی، ترویج شعائر ناب اسلامی و ایجاد فضایی شاد و صمیمی و سرشار از معنویت و نهادینه شدن مراسم‌های گرامی‌داشت دهه کرامت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برگزار می‌شود.

شرفی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره مداحی و چاوشی خوانی تصریح کرد: افرادی که مایل به ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره هستند،‌بایستی آثار خود را در قالب سی‌دی به همراه فرم شرکت در جشنواره تا 25 شهریور ارسال کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل خاطرنشان کرد: تماس هایی با چاوشی خوانان و مداحان سراسر کشور برای شرکت در جشنواره به عمل آمده که امیدواریم استقبال این عزیزان امسال فراتر از سالهای گذشته باشد.

وی همچنین تأکید کرد‌: ارسال بیوگرافی کامل به همراه اشعار قرائت شده برای شرکت کنندگان ضروری است.

گفتنی است، پنجمین جشنواره مداحی و چاووشی خوانی رضوی در هفته چهارم مهرماه امسال در شهرستان های مشگین شهر، خلخال و اردبیل برگزار می‌شود./935/پ203/س
ارسال نظرات