۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۴۲۰۹
رییس کل دادگستری مازندران:

احیای موقوفات استان مازندران به صورت جدی پی‌گیری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری مازندران گفت: متأسفانه بخش گسترده ای از موقوفات استان مازندران احیا نشده است که این موضوع باید به صورت جدی دنبال شود.
رييس کل دادگستري مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حسین طالبی، رییس کل دادگستری مازندران، امروز در جلسه کارگروه حقوقی حفظ و احیای موقوفات مازندران در ساری با بیان این که عدم پرداخت حقوق موقوفات از نظر شرعی حرام است، گفت: وقف، موقوفات و اماکن مذهبی از مسائل مذهبی و اعتقادی است که باید روز به روز در جامعه گسترش بیشتری یابد و برای حفظ و احیای آنها باید تلاش مضاعفی شود.

وی افزود: همه مطالباتی که اوقاف و امورخیریه این استان از دستگاه ها و نهادهای دولتی دارد باید پرداخت شود؛ زیرا پرداخت حق و حقوق موقوفه طبق نیات واقفان هزینه شده و باعث تقویت شعائر مذهبی می شود.

رییس کل دادگستری مازندران با تأکید بر این‌که باید برای احیای موقوفات تلاش بیشتری صورت گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز بخش گسترده ای از موقوفات استان مازندران احیا نشده است که این موضوع باید به صورت جدی دنبال شود.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به تقویت و پیگیری مجدانه اعضای کارگروه حقوقی حفظ و احیای موقوفات مازندران بر تلاش و همکاری لازم برای این امر مهم دینی و مذهبی تأکید کرد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف مازندران، نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از تشکیل این کارگروه با عنایت نماینده ولی فقیه و استاندار گفت: موقوفات متعلق به همه مردم، مسؤولان و نظام اسلامی است و برای حفظ و احیای آن همت جدی و تلاش مضاعفی را می طلبد.
 
حجت الاسلام سهرابی با بیان این‌که قدرت اجرایی نگهداری موقوفات در مازندران با تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: هدف این شورا پیگیری دعاوی مطروحه در دادگاه‌ها است تا در زنده نگهداشتن بیت المال که موقوفات هم جزیی از بیت المال است، قدم مثمر ثمر بر داشته شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این‌که همه ما موظفیم برای به تثبیت رساندن مقوله وقف در جامعه تلاش کنیم، ادامه داد: استان مازندران دارای 13 هزار و 54 موقوفه و 121 هزار 799 رقبه است که تنها 17 درصد آن از سوی ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن دارای سند دار شده ‌است.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مازندران اولین استان در مقبولیت تشیع بوده است و این از برکت حضور امامزادگان است که به استان ما معنویت و نورانیت بخشیده اند، افزود: برای ساخت و ساز، تجهیز و تکمیل امامزاده های استان نیاز به همت همه جانبه و مشارکت عمومی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود تعداد هزار و 262 امامزاده در استان گفت: در دو ماهه اول سال همت مضاعف و کار مضاعف مبلغ یک میلیارد ریال به 92 امامزاده اختصاص داده شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات