۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۸۴۲۷۰
امام جمعه رشت:

سوختگیری نیروگاه بوشهر نتیجه مقاومت ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت، واقعه تاریخی سوختگیری نیروگاه هسته‌ای بوشهر که سبب سرافکندگی غرب شده، نتیجه مقاومت ملی است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به آغاز سوختگیری نیروگاه هسته‌ای بوشهر از فردا گفت: این واقعه تاریخی که باعث سرافکندگی غرب شده نتیجه مقاومت ملی است.

امام جمعه رشت اراده مردم، مدیریت حکومت اسلامی و مقاومت ملی را در پیروزی های هسته ای ایران مؤثر دانست و گفت: ایران با همه مشکلات و توطئه ها توانست نیروگاه بوشهر را به بهره برداری برساند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با حکیمانه خواندن سخنان مقام معظم رهبری در جمعه سران نظام و مدیران کشور، اذعان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای توجه به حقوق مردم و رفع گرفتاری های جامعه را مصداق تقوا معرفی کردند.

خطیب نماز جمعه رشت به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رعایت وحدت کلمه و همدلی در آحاد جامعه به ویژه مسؤولان اشاره کرد و گفت: موضع گیری ها و سخنانان مدیران کشور نباید باعث سوء استفاده دشمنانان اسلام انقلاب شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب‌ اظهار داشت: وجود این دو بزرگوار برای پیامبر(س) بسیار دلگرم کننده بود.

وی با گرامی‌داشت ولادت امام حسن‌(ع) و فرا رسیدن هفته اکرام ایتام، بر ضرورت رسیدگی به ایتام و نیازمندان جامعه تأکید کرد و ابراز داشت: روزه‌داران واقعی افزون بر عبادات معمول به نیازمندان توجه ویژه دارند. 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه نخست نماز جمعه رشت، با اشاره به گسترش رسانه های ماهواره ای و اینترنتی و تبلیغات رسانه های گروهی جهان علیه اسلام‌ گفت: مردم در برابر هجوم وسوسه‌های شیطانی به قرآن پناه ببرند؛ چون قرآن درمان همه دردهای دنیوی و اخروی مردم است.

امام جمعه رشت خاطر‌نشان کرد: قرآن با ارائه دستور العمل‌های سازنده و کهنگی‌ناپذیر، جامعه را از انحرافات و گناهان نجات می دهد.

خطیب نماز جمعه رشت با بی شمار خواندن شگفتی‌های قرآن کریم، تأکید کرد: بیش از دو هزار و 500 تفسیر بر قرآن نوشته شده است؛ اما هنوز همه معارف قرآن بیان نشده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در پایان تدبر در قرآن را از ویژگی‌های قاریان واقعی قرآن برشمرد و گفت: حق تلاوت قرآن، تدبر در آیات و عمل به مفاهیم قرآنی است./950/پ201/س
ارسال نظرات