۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۸۴۸۰۹
در هفته دولت؛

820 طرح در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد

خبرگزاری رسا ـ استاندار سیستان و بلوچستان، از بهره برداری 820 طرح به مناسبت هفته دولت در سراسر این استان خبر داد .
علي محمد آزاد، استاندار سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی محمد آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: بهره برداری از 820 طرح مختلف به مناسبت هفته دولت در سراسر این استان آغاز می شود .

وی، با اشاره به اینکه، 200 میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و راه اندازی این طرح ها هزینه شده است، گفت: این طرح ها در بخشهای عمرانی، خدمانی، بهداشتی و رفاهی از جمله سدسازی، راه، آبرسانی روستایی و غیره در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان اجرا شده و در طول هفته دولت به بهره برداری می رسد .

آزاد، اعلام کرد: در آستانه هفته دولت یکی از بزرگترین طرح های گازرسانی کشور با سرمایه گذاری 17هزار و 300 میلیارد ریال روز گذشته در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد .

استاندار سیستان و بلوچستان، اضافه کرد: انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر گام بزرگی برای توسعه استان محسوب می شود و می تواند به عنوان یکی از زیرساخت های توسعه صنعتی منطقه اشتغال مناسبی را ایجاد کند .

وی، از معضل بیکاری بعنوان یکی از مشکلات سیستان و بلوچستان نام برد و افزود: ساخت سدهای مختلف، ایجاد کارگاه ها و بنگاه های زودبازده و توجه به بخش بازرگانی و شیلات به کاهش آمار بیکاری در منطقه کمک بزرگی کرده است.

علی محمد آزاد، بیان کرد: از 36 هزار اشتغال مورد تعهد سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون 12هزار شغل ایجاد شده است .

وی، با تأکید بر اینکه، بطور قطع با ابلاغ تسهیلات بانکی به استان بیش از تعهدات، شغل ایجاد می شود، گفت: حفظ اشتغال موجود از دیگر برنامه های سیستان و بلوچستان است و به همین منظور مشکلات واحدهای صنعتی استان بررسی و سرمایه در گردش آنها تأمین شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار مشاغل فصلی کشاورزی و کارهای ساختمانی از آمار مشاغل ایجاد شده استان خارج و مشاغل ثابت با پرداخت بیمه در آمار شغل های ایجاد شده قرار گرفته است./940/د102/ص
ارسال نظرات