۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۴۹۰۷
آیت الله مکارم شیرازی:

مساله ربوده شدن امام موسی صدر باید با جدیت پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با مقصر و مسؤول دانستن کشور لیبی در مساله ربایش امام موسی صدر، بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع تاکید کرد.
ديدار هيئت جنبش شيعي امل لبنان با آيت الله مکارم شيرازي ديدار هيئت جنبش شيعي امل لبنان با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر پنج شنبه، در دیدار با هیات بلندپایه جنبش شیعی امل لبنان، در سخنانی امام موسی صدر را از دوستان صمیمی قدیم خود عنوان و تصریح کرد: امام موسی صدر وقتی به لبنان می رفت و بر می گشت مطالبی را از اوضاع این کشور بیان می نمود.

وی تاکید کرد: امام موسی صدر اختصاص به ایران و لبنان ندارد، او عالمی شیعی برای جمیع امت اسلام است و حتی غیر شیعیان نیز از او استفاده های فراوانی می کنند.

این مرجع تقلید، با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی مساله ربوده شدن امام موسی صدر تاکید کرد: لازم است همه ما این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم و بنده گمان می کنم امت اسلام در این زمینه تقصیرهایی دارد.

وی تصریح کرد: شاید روابط سیاسی مانع از دنبال کردن این موضوع شده باشد، اما مردم و ملت نباید این کوتاهی را داشته باشند و اگر سیاسیون و حکومت ها تقصیر داشتند، بر ما لازم است که این مساله را با جدیت پیگیری کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه حکومت لیبی قطعا در این مساله مسؤول است، اظهار داشت: چه بسا اگر سربازی از سربازان رژیم صهیونیستی در جایی مخفی می شد، آنها این موضوع را پیگیری می کردند، اما معلوم نیست چرا در این قضیه بی توجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر عالمی شیعی، فقیهی کاتب و از استعداد بسیار قوی در مسائل علمی برخوردار بود، وی آگاه به مسائل سیاسی بود و خدمات بسیار خوبی را در لبنان داشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خدمات امام موسی صدر برای جامعه اسلامی و دفاعیات وی از امام راحل، انقلاب اسلامی و همچنین خدمات شایانی که در لبنان کرد در یادها ماندگار است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: این مسائل سبب می شود که ما این موضوع را با جدیت پیگیری و دنبال کنیم و امیدواریم خداوند در این راه توفیقات خود را شامل حال ما کند.

وی در پایان با ارائه توصیه هایی به هیئت جنبش امل لبنان گفت: اگر در این امر جهاد و اخلاص داشته باشید قطعاً خداوند رحمان شما را در مقاصدی که دارید توفیق عطا می کند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز خلیل حمدان رییس هیات اعزامی و معاون جنبش امل لبنان، شیخ سید بشیر مرتضی، مشاور دادگاه جعفری شیعیان لبنان، علی عبدالله وزیر ورزش و جوانان لبنان و همچنین ایوب حمید نماینده مجلس و وزیر سابق لبنان در سخنانی با قدردانی از توجه حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به پیگیری مسالة ربوده شدن امام موسی صدر، دیدگاه های خود را در این خصوص و همچنین مسائل جاری کشور لبنان ارائه کردند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات