۰۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۸۴۹۳۰
عضو خبرگان رهبری:

مسجد الاقصی نماد مظلومیت مردم فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت گفت: مسجد الاقصی امروزه در کنار این‌که یادآور‌ واقعه معراج است، به نماد مظلومیت مردم فلسطین تبدیل شده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت،  حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده لی فقیه در گیلان، در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان گیلان با اشاره به فرا‌رسیدن شب معراج پیامبر(ص) و نزول سوره اسرا، اظهار کرد: مسجد الاقصی امروزه در کنار این‌که یادآور‌ واقعه معراج است به نماد مظلومیت مردم فلسطین تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، روز قدس را فرصتی برای اثبات همدلی و همدردی با مردم فلسطین دانست و گفت: حمایت یکپارچه ملت‌های مسلمان از مردم فلسطین واجب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامی‌داشت شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر اسوه های فرهنگی کشور هستند.

امام جمعه رشت پیشرفت های مختلف کشور را در زمینه های اقتصادی و عملی نتیجه تلاش های مسؤولان و مدیران دولت خواند و اعلام کرد: هیچ کشوری مانند ایران نتوانسته است با وجود تحریم ها و مشکلات گسترده به این درجه از پیشرفت و برکت آفرینی برسد. 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی پیشرفت های ایران را در زمینه های تسلیحاتی، اقتصادی و اجتماعی ارزشمند توصیف کرد و گفت: بی انصافی است اگر بگوییم دولت و مسؤولان کاری نکرده اند.

وی اضافه کرد: آمریکا که ایده آل کشورهای جهان سوم بود، هر روز گرفتار یک ورشکستگی و پسرفت اقتصادی است.

خطیب نماز جمعه گیلان در ادامه به ساگرد شهادت آیت الله حکیم اشاره و اظهار کرد: ریشه همه حوادث تروریستی و انفجارهای عراق به آمریکا بر می گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا از طرفی با حرکتی نمایشی نیروهای خود را از عراق بیرون می کشد و از طرفی با برنامه ریزی انفجارها به دنبال ضروری جلوه دادن حضور نیروهای نظامی در عراق است.

امام جمعه رشت  در خطبه نخست نماز جمعه نسبت به تبلیغات گروه های زردشت، بابیت، بهائیت و مسحیت در ایران هشدار داد و گفت: سعادت واقعی در عمل به دستورات اسلام است چرا که دین های دیگر کم و بیش تحریف شده هستند.

وی با اشاره به تاکید همه فرق اسلامی بر تحریف نشدن قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن یکی از دو منبع اصلی و تحریف نشده دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در گیلان سفارش بسیار به قرآن آموزی و تعلیم قرآن را یکی از عوامل مؤثر در جلوگیری از تحریف قرآن دانست و افزود: جایگاه معلمان قرآن در جوامع اسلامی بیانگر نقش عامل دعوت به قران آموزی در حفظ قران از تحریف است.

خطیب نماز جمعه گیلان در پایان با بیان اینکه قرآن وسیله رفع بلا و گرفتاری است، اظهار کرد: قرآن به سر گرفتن در شب های قدر به معنای استعانت از قرآن برای آمرزش گناهان است./950/پ201/س
ارسال نظرات