۰۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۸۵۲۵۹
با حضور علما و روحانیان؛

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله صالحی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم چهلمین روز ارتحال مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری شب گذشته در مرکز استان مازندران برگزارشد.
آيت الله سيد موسي صالحي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله سید موسی صالحی، مسؤول حوزه علمیه سعادتیه ساری شب گذشته با حضور علما، روحانیان و‌ اقشارمختلف مردم درمسجد جامع این شهربرگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین زین‌العابدین باکویی، از مدرسان حوزه علمیه قم، دراین مراسم با اشاره به جایگاه عالمان دینی در جامعه گفت: حضور علمای دین موجب زدودن انحراف ها می شود.

وی با بیان این نقش علما و بزرگان دین دربیداری جامعه بسیار حائز اهمیت است، افزود: بزرگان دین مبین اسلام همواره در طول تاریخ در بیداری مردم در برابرظلم وستم پیشگام بودند.

این مدرس حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به این‌که علمای دین در طول تاریخ در دفاع از ارزش های دینی و اسلام پیشگاه بودند، ادامه داد: باید نقش علمای دین برای نسل جوان جامعه ی امروز بیشتر تبیین شود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه مازندران در سطح کشور، افزود: طلاب حوزه های علمیه باید با فراگیری علوم روز در پاسخ به شبهات دینی پیشگاه باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین باکویی همچنین در ادامه به برخی خصوصیات بارز اخلاقی آیت الله صالحی اشاره کرد و گفت: ولایت مداری، زهد، تقوا و مردمی بودن را جمله مهمترین ویژگی های این عالم وارسته بود.

وی با بیان این‌که آیت الله صالحی همواره در دفاع از ولایت و رهبری پیشگاه بود، ادامه داد: موضع گیری های وی در برهه های مختلف انقلاب اسلامی بیان کننده ی این ادعا است./950/پ202/ص
ارسال نظرات