۱۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۸۵۶۱۶
امام جمعه زاهدان:

روز قدس نماد صف بندی بین حق و باطل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان، با بیان این که روز قدس نماد صف بندی بین حق و باطل و عدل و ظلم است، گفت: تنها راه حل مسأله فلسطین مقاومت جهان اسلام در برابر ظلم جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني، نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، امروز در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان که در مصلای قدس زاهدان ایراد شد، با اشاره به روز جهانی قدس، اظهار داشت: روز قدس یکی از برجسته ترین یادگارهای امام امت است و به برکت این روز می توان نام قدس را هر سال در جهان زنده نگه داریم .

وی، افزود: قدس و فلسطین متعلق به جهان اسلام است و همگان در برابر آن مسؤول اند و مسأله فلسطین یک جراحت عمیق در پیکر امت اسلامی است.

خطیب جمعه زاهدان، بیان داشت: جنایاتی را که اشغالگران صهیونیستی در سرزمین تاریخی و مقدس فلسطین انجام داده اند و ماجرای غزه در میان امت اسلامی فراموش شدنی و محو شدنی نیست .

وی، گفت: آنچه که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه بوده، یهودی سازی فلسطین است و صهیونیست ها به تدریج دارند آثار اسلامی را از سرزمین فلسطین محو می کنند با این نیت که بتوانند به تدریج نمادی از اسلام در منطقه باقی نگذارند در حالیکه خودشان هم اذعان دارند این سرزمین اسلامی است و آمریکایی ها پشتیبانی از اسرائیل را در این زمینه با افتخار انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی یادآور شد: آیا برای امت اسلام و دولت های اسلامی وظیفه نیست که از ملت مظلوم فلسطین در برابر این جنایات وحشیانه حمایت کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، با بیان این که امروز بیشترین تکیه دشمنان بر روی اختلاف و تفرقه دنیای اسلام است، تصریح کرد: امروز مسأله شیعه و سنی را آمریکایی ها و انگلیسی ها مطرح می کنند.

وی، خاطر نشان کرد: بر همین اساس امروز تحلیل گران غربی مهم ترین مسأله ای که مطرح می کنند و روی آن تأکید دارند این است که اسلام را به دو بخش شیعه و سنی تقسیم کرده و ملت مسلمان را با اختلافات مذهبی، قومی و جغرافیایی مشغول سازند تا از اهداف کلی و عمومی اسلام که با تکیه بر اتحاد و همدلی دست یافتنی است، باز دارند.

خطیب جمعه زاهدان، با اشاره به این که می خواهند مسأله فلسطین را فقط مسأله اعراب و اسرائیل قلمداد کنند، افزود: ولی امام امت مسأله فلسطین را به عنوان مسأله اول جهان اسلام مطرح کرد و جا انداخت.

عضو خبرگان رهبری، با بیان این که، روز قدس نماد صف بندی بین حق و باطل و عدل و ظلم است، اظهار داشت: روز قدس نماد صف بندی بین آرمان های یک انسان الهی مثل امام امت با آرمان های انسان های شیطانی دنیا است.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: تنها راه حل مسأله فلسطین مقاومت، است و مقاوت و مقاوت؛ از این رو باید سران فلسطین و اعراب از سازش با رژیم صهیونیستی پرهیز کنند چرا که در تاریخ جزء ننگ و عار نصیب آنها نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: روز قدس در ایران اسلامی مظهر وحدت ملت ایران است ./940/پ201/س
ارسال نظرات