۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۸۶۰۹۴
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل:

بیش از هزار مسجد استان اردبیل از وجود ائمه جماعت محروم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد اردبیل گفت: از یک هزار و 860 مسجد استان بیش از یک هزار و 230 مسجد بدون روحانی است.
طلاب و روحانيون
سعید سعادتی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل سال ها است که با کمبود روحانی و مبلغ روبه رو است.

وی با بیان این که روحانیان نقش محوری در فعالیت های کانون های مساجد بر عهده دارند، گفت: هم اکنون بیش از ششصد روحانی و مبلغ حوزه علمیه در مساجد استان اردبیل فعالیت می کنند.

سعادتی ادامه داد: از یک هزار و هشتصد و شصت مسجد استان اردبیل بیش از یک هزار و دویست و سی مسجد فاقد روحانی است که با توجه به صبغه دینی و فرهنگی این خطه از ایران اسلامی، بایستی فکری برای رفع آن اندیشیده شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر صد و پنجاه کانون در مساجد استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان امسال نیز این تعداد به بیش از دویست مورد می‌رسد.

وی از راه‌اندازی دوازده کانون جدید فرهنگی، هنری مساجد مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: در دو سال گذشته تعداد کانون‌های مساجد استان اردبیل به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

سعادتی با بیان این‌که توسعه کانون‌های مساجد زمینه خوبی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و هنری و همچنین مذهبی را فراهم کرده است، افزود: در کنار توسعه فیزیکی مساجد متناسب با آن فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این اماکن توسعه نیافته و همچنان کانون‌های مساجد و خود مساجد از مشکلات و تنگناهای نرم‌افزاری رنج می‌برند.

وی با تأکید بر این که توسعه کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق محروم و مرزی استان از اولویت‌های کاری است، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی، احداث کانون در مساجد روستاهای بیش از پانصد نفر جمعیت در دست بررسی و اقدام است./935/پ202/س
ارسال نظرات