۲۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۸۶۱۰۵
استاندار خوزستان:

بهترین راه تقویت وحدت پیروی از رهبری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان سخنان مقام معظم رهبری را مکمل یکدیگر و بهترین راه جهت درک مسائل کشور و تقویت کننده وحدت دانست.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، امروز در جلسه اصولگرایان در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان، بر لزوم شناسایی اختلافات و چالش هایی که در ابعاد مختلف در میان اصولگرایان و سایر اقشار جامعه وجود دارد، تأکید کرد و اظهار داشت: باید سخنان مقام معظم رهبری را شاخص قرار دهیم، مسائل فرعی را کنار گذاشته و به مسائل اصلی بپردازیم.

استاندار خوزستان، ادامه داد: اگر اختلاف سلیقه ای وجود دارد باید حول محور ولایت فقیه و در خوزستان نیز نماینده ایشان آیت الله موسوی جزایری این اختلافات را برطرف کنیم و وحدت خود را حفظ کنیم تا از مسیر منحرف نشویم.

حجازی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد بیان داشت: برخی از مسائل استان ناشی از اتفاقات کشوری است؛ اگر خوزستان استانی بود که هیچ رابطه ای با مسائل سیاسی، اقتصادی و سایر مسائل کشور نداشت این امکان وجود داشت که بتوان قالبی برای حرکت رو به جلوی آن طراحی کرد اما اینگونه نیست و همه ما نسبت به یکدیگر مسؤولیت داریم.

وی در ادامه بررسی بیانات مقام معظم رهبری را بهترین راه جهت شناخت اتفاقات پس از 22 خرداد سال 88 تا به امروز دانست و ابراز داشت: نکاتی که ایشان در دیدارها و نشست های مختلف خود داشته اند را باید به دقت مطالعه کنیم چرا که مقام معظم رهبری با برنامه سخن می گویند و سخنان ایشان مکمل یکدیگرند و بهترین راه جهت درک مسائل کشور و تقویت کننده وحدت است.

استاندار خوزستان، با اشاره به شرایط حساسی که کشور در آن به سر می برد، خاطر نشان کرد: کوچکترین تفرقه می تواند به ایجاد شکاف در لایه های مختلف جامعه منجر شود و اگر مسؤولان وحدت خود را حفظ کنندجامعه نیز وحدت پیدا می کند از این رو بر هم ما لازم است که به مسائل جزیی توجه کمتری کرده و در راستای تقویت نظام اسلامی حرکت کنیم.

حجازی، برنامه ریزی جهت ورود وحدت در عرصه عمل را ضروری خواند و تأکید کرد: اگر بتوانیم در بدنه جامعه پیوند عمیقی ایجاد کنیم نخبگان جامعه نیز از آن تأثیر خواهند پذیرفت و این رابطه متقابل است و نخبگان نیز نقش مهمی در ایجاد وحدت ایجاد کنند از این رو باید تقویت وحدت را از دو مسیر نخبگان و بدنه ملت به صورت هماهنگ پیگیری کرد.

وی افزود: نخبگان باید با حسن نیت و بررسی دقیق در مورد مسائل کشور قضاوت کنند و از مسائلی که ممکن است از واقعیت دور باشد و یا موجب اختلاف در جامعه شود پرهیز کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات