۲۵ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۸۶۵۹۰

فعالیت علمی طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ فعالیت علمی طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه با شعار بازگشت به قرآن و سنت در قم آغاز شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي طلاب غير ايراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی 90-89 مجتمع آموزش عالی فقه با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی و شرکت طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه، پیش از ظهر امروز در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه قم برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، رییس مجتمع آموزش عالی فقه با بیان این‌که قرآن و حدیث، سرچشمه و ابزار کار طلاب است، اما هنوز در فهم آن دچار خلأ هستیم، گفت: شعار سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی فقه بازگشت به قرآن و سنت است.

وی خاطرنشان کرد: معیار قراردادن قرآن و احادیث در اندیشه و اخلاق، سبب عقلانیتی می‌شود که از انحرافات فکری، سیاسی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

رییس مجتمع آموزش عالی فقه با تأکید بر مدیریت زمان برای جبران فرصت‌های از دست رفته، افزود: مدرسه عالی فقه در پیشبرد برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود برنامه‌های متنوعی را برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته است.

در ادامه این مراسم، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی توسط یکی از طلاب مجتمع آموزش عالی فقه قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: در آغاز سال تحصیلی 90-89 قرار داریم و بار دیگر انبوه مشتاقان معارف والای اسلام و حقایق شیوای دین از نقاط گوناگون عالم، آماده حضور در محافل درس و بحث می‌شوند و با خواست الهی، سالی سرشار از شور و نشاط علمی و تحصیلی و فصلی نو از زندگی معنوی و اخلاقی و برگی جدید از کتاب عمر و جوانی خود را آغاز می‌کنند.

وی می‌افزاید: با همت و تلاش مضاعف آماده بهره‌گیری از درخت تناورِ معارف کتاب و سنت می‌شوند و پس از گذر از یک فصل تبلیغی و عبور از ماه مبارک رمضان و با کوله‌باری از عشق و امید و با چشمانی دوخته به آینده‌های تابناک، دروازه‌های روشن تحصیل و تهذیب و مدارس دینی و حوزه‌های علمی، به روی طلاب و فضلای عزیز و استادان ارجمند، گشوده می‌شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم، پنجاه نفر از برترین‌های طلاب مجتمع آموزش عالی فقه قم با معدل بالای 19 در سطوح یک، دو، سه، چهار و دکتری با اهدای جوایزی، تقدیر شدند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات